monday again

Idag har det varit kallt. Äckligt, svinigt, olidligt kallt! Stallet var en plåga, det enda positiva med hela vistelsen var att min underbara lilla häst fick komma ut i hagen i lite drygt en timme (till hans besvikelse dock.. haha), han sprang runt lite i en cirkel ett par varv, busade lite och sen stod han bara och häckade vid grinden och ville komma in igen.. Lät honom vila från ridning idag då jag fortfarande mår kass, lyckas alltid dra på mig en sån här dunderförkyldning varje vinter där det känns som jag ska nysa ut min hjärna imellanåt! Så tänkte att i kombo med det, en laddad/spänd häst och att jag frös så jag varken hade känsel i fingrar eller tår hade bara lett till att mitt tålamod gått i botten och jag blivit ledsen och besviken igen, och den konflikten undviker jag helst.
 
För övrigt så har jag vikkat på nytt jobb idag vilket gick bra! har en killkompis jag jobbat med tidigare där, så det var skönt att ändå ha någon som man känner på plats. Ska dit imorgon också och ev. torsdag, får hoppas att jag känner mig bättre då för det kändes lite wierd att vara den snorigaste på plats, det tillhör inte vanligheterna på en förskola i denna årstiden kan jag säga!
 
Nu ska jag gå och lägga mig och sova tänkte jag säga men sen insåg jag att klockan bara var halv 8.. Och jag vill helst inte vakna kl 4 inatt så jag får väl dra igång en film och mysa ner mig i sängen med min Ben&Jerry som står i frysen istället.
Glad, vacker häst idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0