Idag är en BRA dag!

Det trodde jag minsann inte när jag vaknade imorse och mådde värre än någonsin! låg kvar i sängen i 40 min rakt upp och ner och orkade knappt ta mig upp för att gå till jobb.. Men asade mig upp ur sängen, klädde på mig, tog en ipren, åt en rostad macka med nutella (bra stadig frukost ja) och gick till jobbet. Började känna mig piggare under dagen och sen dess har det rullat på. Har även fått garanterat vik varje måndag nu och sen därefter lite strödagar på jobb nr 1 och jobb nr 2 skrev in mig i systemet nu så det lär bli en del där också, vilket är super då jag blir kokko av att bara gå hemma och sen behöver jag pengarna!
 
Bestämde mig även för att ge mig upp på Eddie idag! Kände att jag hade humöret under kontroll, Eddie hade varit ute i hagen ett par timmar, jag frös inte som en liten gris och mådde för tillfället inte helt urkass, dessutom så satt jag upp utan vidare krav vilket också ledde till ett kanonpass, ÄNTLIGEN! (låter som vi har haft värsta downperioden hahah.. that's not the case! Bara en gnällig ryttare och en häst med väldigt mycket överskottsenergi ;)) Självklart fick han sina ryck imellanåt och var lite springig ibland men han var ändå så lugn och avslappnad jämfört med de tre senaste dagarna. Han satte dessutom galoppombyten i båda varven idag vilket fick mina mungipor att nå öronen! Tror han har haft lite dåligt samvete över de senaste passen så han ville gottgöra mig idag ;)
 
Imorgon är jag ledig, ska bli skönt att få sova ut ordentligt på morgonen! Om jag kan vill säga, vaknar stup i kvarten pga andningsbesvär av förkyldningen.. Men jag ska försöka iallafall! Annars ska jag ägna dagen åt lite fix, ska bla smörja mina lädergrejer och slinga mitt hår, så det är väl så dagen ser ut! Och stallet såklart ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0