"ditt alarm har ju ringt typ 200 gånger"

Det var pappas kommentar när jag asade mig upp från sängen igår, 20 minuter innan det var dags att sticka till jobb.. I KNOOOOW, men jag var såååå trött, min envisa förkyldning har börjat övergå till envis hosta istället och jag kände mig bara allmänt opepp. Jag tog mig iallafall till jobb i tid, stack hem och red ett pass på Eddie i ridhuset som för övrigt gick ganska bra, känns bra inför hoppträningen ikväll som jag hoppas inte ställs in pga vädret (säger tjejen som har 100 meter till ridhuset..). Därefter hem och trycka i mig en panpizza och sen vidare till KG-träning med Astrid som gick både bra och lite halvkass imellanåt, men hon har inte gått så mycket nu pga vädret och Lisa har varit insnöad större delen av månaden så det har ju sin förklaring.
 
Snöstorm á la skåne står somsagt på menyn idag och jag ska snart upp och rida häst nr 1 som kom igårkväll, mer om det later. Ska sätta kameran på laddning så ni kanske kan få lite film ikväll, igår skulle det filmas med min mobil men det enda jag har film på är mamma och Lisa som står och diskuterar varför kameran är på framsidan av luren och hur man ändrar tillbaka den... xD HAHA! #tekninska
 
Men sååå nu vet ni varför uppdateringen var så kass under måndag-tisdag, ska försöka få tillbaka flowet lite och hosta upp ett par inlägg åt er. Vi hörs!
 
Ååh vill komma igång och börja rida Théa igen också!
Hon började vila för att ta in allt hon har lärt sig men står fortfarande pga vädret, känns inte jätteoptimalt att slira runt på en precis inriden blivande 4-åring i en snöig paddock.. Hon är inte van att åka transport heller så det är inte att föredra när det blåser halv storm ute, så vi får väl helt enkelt vänta tills vädret är bättre så vi kan börja köra till ridhuset med henne! Ska bli så kul att se vad hon kan prestera i år, så snabblärd som hon är!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0