beröm och positiva kommentarer

Visst blir man väl glad när man får höra bra och positiva saker om sin häst? jag smälter lite varje gång och blir alldeles glad och stolt i mitt mamma-hjärta ♥ Inte bara för hur hästen ser ut utséendemässigt utan även hur den rör sig och beter sig i olika sammanhang.
 
John aka. hästviskaren/indianen/mirakelmannen som numera jobbar som vaktmästare i vårt stall har även hand om utsläppet osv. av hästarna på vardagar. (gissa om vi får väluppfostrade hästar nu eller ;)) Mamma skickade ett sms till tjejen som är och hjälper John om dagarna om att vi skulle sköta utsläppet av våra själva första dagen eftersom vi ville vara med och se så inte Astrid blir orolig eller liknande, och fick då svaret: "Då blir John ledsen, ha ha! Han gillar Eddie och vill alltid gå ut med honom, jag får aldrig hantera honom, han är Johns! Då saknar han sin favorithäst imorgon."
 
Fick även en kommentar från en tjej som tävlar väldigt höga klasser i fälttävlan när vi red tillsammans i ridhuset häromdagen om att "den galoppen kommer han komma långt med, han täcker väldigt mycket mark!"
 
Och igår på träningen fick jag höra av Ann, min tränare: "han är ju så otroligt vacker att titta på, man kan nästan inte slita blicken! han har sån otrolig utstrålning" och även att han har så otroligt underbar galopp.
 
Jag vet inte riktigt var jag ska bli av när jag hör alla komplimanger.. För mig är det ju en självklarhet att min häst är vackrast i världen, duh ;) men när man även hör andra komma med så fina ord så är det liksom bara "shit, är han verkligen så fin?" haha! Trodde nästan alltid att jag var kärleksblind, inne i min lilla bubbla, jag och min vackra häst och alla andra bara suckade och skakade på huvudet.. Men får faktiskt höra fina kommentarer eller beröm för Eddie ganska ofta från personer i min omgivning, både folk jag känner och inte känner. Och varje gång blir jag lika jävla glad och stolt. Jag kommer nog aldrig kunna se mig mätt på min ögonsten för han är ju faktiskt vackrast av dem alla! iallafall i min värld.
 
/tjejen som var tvungen att bryta våra svenska "lagom"-regler och skryta lite om sin häst ♥ #hatersgonnahate
 

Kommentarer
Postat av: olliochmessi

Visst är det roligt att höra sådana komplimanger och helt rätt han är super fin din pojke och ni verkar passa jätte bra ihop :) Alltid roligt och se filmer på han oxå! Å hallå klart man får skrytaa =D

Svar: Hur kul som helst! aw tack :D vad bra! hahah ja ibland så ;)
Malou Kastman

2014-01-30 @ 19:36:11
URL: http://otroligavandringen.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0