tillbaka vid frukostbordet.

Sitter åter vid frukostbordet i min ensamhet med min mys-lista på spotify rullandes i bakgrunden, tror detta är den enda tiden på dygnet då jag får tid till bloggen, allt före och efter är bara fullt ös medvetslös! På kvällen när jag kommer in från stallet går ju också att blogga på om jag verkligen skulle anstränga mig, men sen tror jag inte att det går att få ett vettigt ord ur mig vid det laget då "kvällen" brukar bli mer närmre midnatt när vi har ridit färdigt, och vid det laget är min hjärna onekligt lik en manet, en värdelös liten degklump i havet.
 
Igår red jag Scandium som gick riktigt bra faktiskt! Ruggigt trevlig häst när man ridit över sto-bromsen :) Red även sockersöta lilla Totte som tappert försökte dra mig ur balans men insåg efter ett tag att det inte gick och gick därefter superfint, den lilla hästen har helt sjuk gång! Han är som en blandning mellan Astrid och Eddie i sättet, ska visa er film på honom någon dag :) Även Astrid fick gå och dagen i all ära levde hon upp till smeknamnet KG tilldelat henne, Svarta Faran.. Hahah alltså hon är så mongo ibland, så går hon HUR fint som helst och i nästa sekund smäller hon upp huvudet och sprätter omkring som en tok och springer över/genom allt i sin väg och sen är det som om ingenting har hänt igen. Wierdoooo! hon är så lustig hahah :)
 
I eftermiddag kommer mamma hit med mitt förlorade minneskort till kameran (som jag lyckades glömma hemma..) och mina gummistövlar så mina stackars ridskor slipper vada omkring i gyttjan. Tänkte be henne knäppa lite bilder om hon är här i samma tid som vi har planerat att rida! Sen åker jag med henne hem och sover hemma inatt då vi ska tillbaka till kliniken och röntga Eddie vid 9 imorgon, sen far jag tillbaka ut hit igen när det är klart och fortsätter som vanligt!
 
Mysig utsikt från "mitt" fönster, jag gillar detta stället skarpt!

Kommentarer
Postat av: Louice Råå

Om du känner dig manad så har jag en b-ponny här hemma sen som behöver ridas in ;) haha vi kallar henne åsnan, så du kan ju tolka de som du vill haha ;)

Svar: Hahah jag på en b-ponny?! det ser lustigt ut kan jag lova ;) passande! Astrid går också under namnet Åsni ibland... både för humöret och hennes långa fluffiga öron hahah :D
Malou Kastman

2014-02-20 @ 22:55:06
URL: http://othello.blogg.se
Postat av: Louice Råå

Haha ja hon kommer nog bli c. För hon e redan väldigt hög å e bara 4. Ja asså hon fattar snabbt, men har oxå en envis egen vilja ^^ hon tycker inte om när nån bestämmer över henne haha

Svar: Jaha! :) det är den lilla svarta eller? de säger ju att fuxston och svarta ston är de med mest humör ^^ det är därför Astrid är lite som hon är ibland xD
Malou Kastman

2014-02-21 @ 09:50:34
URL: http://othello.blogg.se
Postat av: Louice Råå

Japp den lilla svarta ;)
Fast hon kommer bli skimmel :p

Svar: Aha! :) najs!
Malou Kastman

2014-02-21 @ 21:43:48
URL: http://othello.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0