tankar & mål 2014

Har nu suttit och producerat tankar hela kvällen tills ögonen gått i kors (detta är obviously ett tidsinställt inlägg, för det är ju faktiskt förmiddag nu). Vad vill jag egentligen göra med mitt liv 2014? Det enda jag änsålänge, på lite drygt två månader har åstadkommit är jobb, men jobb är bra, jobb = pengar och pengar = frihet.
 
Prio nummer ett är faktiskt att:
  • Ta körkort! Och detta SKA vara gjort innan sommaren, det har jag bestämt mig för. Innan har jag varit lite lat och tänkt "äh men mamma kör alltid, jag behöver inte ta körkort nu", men så skönt det hade varit med friheten att bara kunna köra iväg när man vill, oberoende av andra! (förutsatt att jag får låna bilen ;) skaffa bil blir väl prio 2 då hahah..)

  • Hitta ett fast jobb så jag vet att jag är 100% säker att få en fast inkomst varje månad, just nu går jag ju bara som vikarie, även om jag jobbar ganska så mycket! Men jag kan ju aldrig veta, nästa månad kanske de inte behöver vik överhuvudtaget och då står jag där utan pengar! ev. börja plugga kanske? Usch jag som hatar att plugga.. men vill jag göra något vettigt med mitt liv är det väl bara till att bita i det sura äpplet.

  • Eddie ska börja komma ut och tävla! Hur länge har jag inte längtat efter det liksom? Dock ska han först få åka ut på pay and jumps och därefter får han gå en del avd. B tills han är säker på sin sak, trots att han i år får lov att tävla avd. A om han är kvalad till klassen!

  • Astrid ska ut och hoppa avd. A! Främst 100 och 110-klasser med bra, säkra rundor och gärna lite placeringar! Sen beroende på hur hon känns kanske vi går upp och känner lite på 120 cm till sommaren? Vi får se om vi är redo för det, annars skjuter vi på det till hösten! Tror iallafall att det kan vara bra att komma upp och känna lite på det innan utesäsongen är slut, har en känsla av att Astrid funkar bättre på större ytor!

  • Théa ska utbildas vidare! Nu när paddocken snart är fri ska vi köra igång henne också. Sen ska hon väl få komma igång och träna och ut och hoppa lite pay and jump's och så när hon är redo! Ska bli spännande att se vad hon kommer att prestera detta året!

  • Boende då? Jag är snart 20 år gammal, jag är egentligen SÅHÄÄÄR sugen på att flytta hemifrån och klara mig på egen hand! men å andra sidan så trivs jag så bra på mitt lilla rum i ett hus där jag alltid har mat på bordet utan att behöva lyfta ett finger.. OCH jag kommer aldrig kunna starta upp och flytta både mig och häst hemifrån och betala både lägenhetshyra och stallplats och foder och försäkringar och träningar osv. med den troligtvis inte så feta lönen som jag antagligen kommer att få från mitt till en början inte så glamorösa jobb.. Alternativet är ju att flytta till ett ställe i närheten och ha kvar Eddie på nuvarande anläggning, men det enda stället jag kan tänka mig att flytta till i dessa trakterna är Ängelholm, och där är det inte lätt att få lägenhet ska jag tala om.. Vad jag har hört iallafall.
Sen ska jag säga er, det är egentligen här som hjärnan snurrar på högvarv och man kan nästan känna lukten av brända hjärnceller, kärlek. Phillip, min fina pojkvän som jag har 20 minuters bilresa till och/eller 6,5 timmes bussresa, beroende på om han är "hemma" eller hemma... Pluggar i Ljungbyhed och bor i Oslo. DET ÄR JU FÖRFAN INTE ENS SAMMA LAND! ååååh, jag vet inte var jag ska bli av. Till sommaren tar han examen och är färdigutbildad pilot, men vad händer sen? Han får jobb och flyttar hem till norge? Han kanske får jobb i sverige, kanske danmark, spanien? I don't know.. Och jag är rädd, jag hatar att inte veta vad som kommer att hända. Det är ju ändå ett par månader kvar så vi får se vad som händer, det löser sig nog med tiden. Men jag kan ändå inte rå för att tankarna snurrar kring just detta, ofta. Jag tror ni hade kännt samma sak i min situation, am i right?
 
Aae nu ska jag inte grilla hjärnceller längre utan jag går och lägger mig. Och förresten, god förmiddag!

Kommentarer
Postat av: olliochmessi

Vi kanske ses på någon pay and jump under året då! Mina hjärnceller är typ lika förvirrade som dina verkar vara, hade man bara varit rik så hade allt varit mycket lättar haha och det där lilla djuret vi kallar häst är varken billigt eller lätt att flytta med sig! Förstår att de känns jobbigt med killen oxå speciellt svårt när man bor i olika länder... men ibland löser det sig ändå :)Vad är A för någon ras förresten? Hon är fin men Eddies typ tilltalar mig lite mer ;)

Svar: Ja det kanske vi gör! :) Eddie får vi se hur många pay and jumps han behöver gå innan han känns redo att börja hoppa riktiga tävlingar, men Carthéa lär ju behöva gå pay and jumps länge då hon bara har fått känna på att hoppa enstaka hinder lite smått änsålänge :) Ja det hade varit underbart.. nej de är ju inte det tyvärr :p Jo det är lite jobbigt.. men vi kommer nog på en lösning :) Hon är svenskt varmblod och Eddie är Hannoveranare :) Ja de är rätt olika är byggnaden, Astrid är lite längre och grövre, inte för att hon är grov egentligen men jämför man med spellevinken Eddie som är väldigt kort och har långa smala ben så :p haha! och sen skiljer det nog nästan 10 cm på dem också :)
Malou Kastman

2014-02-07 @ 15:00:59
URL: http://otroligavandringen.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0