jag blir lika imponerad VARJE gång!

Alltså herregud vilken hoppkanon Astrid är!! Nog för att KG är väldigt glad för att höja upp hinderna, men när han smäller upp två räcken på 145 cm så är det nästan så att tillochmed jag, som för övrigt inte är höjdrädd, börjar tänka "SHIT, detta är faktiskt ganska högt". JAG har överhuvudtaget ingen som helst rutin på den höjden, Astrid har överhuvudtaget ingen rutin på den höjden. Med Spottis tävlade jag som högst 110 cm och på träningar låg maxhöjden på runt 120 cm, Eddie är ju inte i närheten av de höjderna än, vi har som max hoppat 115 cm och det var flera månader sedan, innan skadeperioden. När jag började rida Astrid var hon endast sporadiskt hopptränad och Lisa var supernöjd för hon på den senaste KG-träningen (med annan ryttare) hade hoppat 120 cm! Och se var vi är nu?
 
Hon är en svår häst att rida, men hon är så modig och har en vilja som inte är ur denna värld! Jag har fortfarande inte hittat alla knapparna på henne och ibland blir det alldeles galet när vi hoppar. Men jag har ju trots allt bara ridit henne sen i mitten av december också, och det är egentligen ingen lång tid. Det ska bli så himla kul att se hur långt detta kan gå, för hoppa högt har hon inga som helst problem med! Det är vägen mellan och till hinderna som är problemet då hon blir så otroligt stark, men vi ska nog lösa det också på ett bra sätt! Det ska iallafall bli kul att se hur långt denna hästen kan gå!
 
Här är några prints från filmen igår, den kommer upp lite senare idag!
 
 

Kommentarer
Postat av: olliochmessi

Härlig känsla :D nu måste du ju bli super taggad! Hon verkar vara en tuff liten häst! :D

Svar: Ja det var riktigt härligt! :D är supertaggad för att komma igång och tävla ordentligt! ja hon är fräck :D
Malou Kastman

2014-02-12 @ 14:25:44
URL: http://otroligavandringen.blogspot.se/
Postat av: lisa

Herregud.. är du galen eller?! Jag var superglad över att få hoppa cavalettis hela träningen igår, maha ♥

2014 ska bli så mycket bättre! Jag kan inte riktigt hålla med om ett skadefritt år, för min häst har redan haft en hovböld och lite till.. men förhoppningsvis inget mer! :D Nu kör vi!

2014-02-12 @ 15:47:28
URL: http://lisacandemyr.blogg.se
Postat av: Lina

Hur hög är hon? :)

Svar: Hon är lite drygt 160 cm :)
Malou Kastman

2014-02-12 @ 23:03:04
URL: http://olinao.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0