bootcamp!

Denna veckan befinner jag mig ett par mil hemifrån för att hårdträna det lilla dressyrsinne jag besitter, ja och även hästarna då såklart! Eddie fick ju tyvärr stanna hemma från denna roliga trip pga. olyckan :( så han är hemma och vilar upp sig och mamma har hand om stallet och går med honom så han får röra på sig. Kan iallafall meddela att han ser väldigt bra ut! Vet. sa att han skulle vara supersvullen och jättehalt de närmsta dagarna men han är bara pyttelite svullen och hältan blir bara bättre och bättre för varje dag, så förhoppningsvis så var det ingen spricka de såg på röntgen utan han är bara rejält mörbultad. Vi ska iallafall in i slutet av veckan och röntga igen för säkerhets skull.
 
Men nog om det, Astrid är iallafall med för att få hardcore dressyrträning! Och här är fina hästar här som jag ska få rida också :) Placet vi befinner oss på är Kvarnstena gård! Alex är och gottar sig i Spanien denna veckan så Annika frågade om jag hade lust att komma och rida hennes dressyrhästar under denna veckan, svaret var självklart ja! Man är ju dum om man tackar nej till att få rida så fina hästar och få så bra hjälp från marken flera pass varje dag.. Tycker det är så tråkigt att inte Eddie kunde följa med bara, detta hade varit superbra träning för honom :( men huvudsaken är att han blir bra!
 
Jag har iallafall precis trimmat Astrid i ridhuset och så bra som hon gick idag har hon nog aldrig gått, shit vilken känsla! Från att ha hur mycket häst som helst i handen till att hon är helt fjäderlätt, underbart! Nu har jag precis stationerat in mig i boden där jag ska sova denna veckan, är lite spooky att sova själv i en stuga mitt ute i skogen när man är van vid att sova i ett fullbemannat hus, hahah! men jag ska nog överleva, det är så tyst och skönt här ute! :) Vi hörs mer ikväll! om jag inte är helt slut och stendeckar såfort jag kommer in hahah...
 
Här har ni "mitt" place denna veckan, bilden är lånad från Kvarnstenas hemsida. Kidnappade med mig min brors skoldator nu när han ändå har sportlov, min är ju helkass och skärmen är sönder så har man den inte kopplad till en tv så ser man överhuvudtaget ingenting.. Dock har jag ju noll bilder här, så får väl knäppa nya eller gå bak och bläddra i arkivet ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0