Rutinerat, Kastman...

Godkväll kära vänner! Precis instigen över tröskeln och är totalt slutkörd.. Två dressyrträningar är avklarade med ösregnet smattrande mot ridhustaket, ett superbra och ett mindre bra pass. Théa är det som as usual innehar guldstjärnan för dagen och Eddies pass var lite som att hälla upp en skål med flingor för att sen öppna kylskåpet och inse att mjölken är slut, ganska surt med andra ord.. Jag tar väl i egentligen för stundvis var han fin, men vi pressade på ordentligt idag och tvingade honom att face'a sitt största problem, att rida ut i hörnorna där de fruktansvärda bajstunnorna som är hem till hästätande troll står....... Ja men ni hör ju själva va? SUCK! Det hela resulterade i en spänd och stirrig häst vilket inte ger så goda förutsättningar till bra ridning.
 
Över till annat, imorgon ska vi TÄVLA! Det märks att man varit ifrån det länge dock, for runt som en yr höna i stallet tidigare! Benskydden fick följa med hem för supertvätt och ultrasnabb torkning, grejerna putsades häromdagen så de är åtminstone redo, stövlarna ska blänka efter en dos skokräm och mitt i alltihop slår det mig att mina vita brallor ligger längst ner i tvätthögen.... Inte nog med det så insåg jag när jag klev ut från ridhuset att klassen vi ska starta imorgon är 1m, i 1m klasser finns det kombinationer, Théa har aldrig hoppat en kombination i hela sitt liv... Känner att vi är väl förberedda :'D åh, jag vet inte var mina nummerlappar är heller, herregud.........
 
Aja, nu ska jag sätta igång och fixa färdigt grejerna och sen hoppas att det inte är något mer jag glömt bort eller några fler "överraskningar" som väntar ;) Hörs imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0