I'm alive! det är nästan så jag inte tror det själv

Med livets dryck som de flesta vuxna kallar det i magen har jag tagit mig igenom denna jobbedagen. En latte kan jag visst tänka mig att dricka då och då om man sitter och fikar på ett café eller något, men kaffe? nah.. Med lite för mycket socker och en skvätt mjölk var det iallafall sväljbart och jag fick energin som behövdes för att ta mig igenom jobbtimmarna som dagen tvingade på mig.
 
Stallet betade jag av direkt där efter. Théa fick pröva på att hoppa lite titthinder för första gången då de ändå stod uppe i ridhuset, tidigare har hon ju bara hoppat hinder med enbart bommar. Jag tyckte att hon skötte sig kalas! Hon började med att stanna två gånger på grinden i ren förskräckelse, men sen hoppade hon den som ingenting och räcket med den halva blå plasttunnan under tvekade hon inte ens på utan rullade över hur enkelt som helst! Kul, hon har ju ändå inte hoppat alls mycket under ryttare :) Eddie fick sig en lång mysig barbacka-skritttur på hårt underlag, imorgon får han antingen joggas lite och bara bli mjuk och lösgjord i sidorna eller så rider vi ut en runda! Tror det blir en bra uppladdning inför tävlingen på lördag :D
 
Jag har aldrig varit den som rider ett stentufft dressyrpass eller hoppar igenom hästen dagen innan tävling, utan jag låter alltid hästarna gå ett lugnt pass med fokus på lösgjordhet eller så rider jag ut en runda just för att de blir så framåt och positiva av det. Det upplägget har funkat på alla hästar jag har ridit änsålänge och nu får vi se om det funkar på Eddie också! Får känslan av att hästarna blir lite trötta i kroppen om man rider ett stentufft pass dagen innan, men sen samtidigt så vet jag också att det finns de hästar som behöver det.
Hur brukar ni lägga upp passen dagarna innan tävling?
 
Théa idag! ↓

Kommentarer
Postat av: Malin

Tänk vad det gått framåt sedan du fick Théa. Ska bli spännande att följa er två.

2014-04-11 @ 13:58:35
Postat av: josefine friberg

duktiga ni är!!

jag hoppar bollen lite småhinder dagen innan och rider igenom han ganska ordentligt, men du vet hur han är ;) spänd apa! haha

Svar: Tack! Ja men precis, som jag sa, det finns dem som behöver det och busboll är en av dem ;) hahah!
Malou Kastman

2014-04-11 @ 23:31:25
URL: http://josefinefriberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0