små irritationsmoment..

  • Jag totalt avskyr när någon sätter nosremmen på "fel håll" (enligt mig är det fel håll..). Alltså så att den lösa flärpen pekar uppåt och inte neråt, den ska vara neråt, punkt!
  • Kragen på kavajer, finns det något värre än ryttare på tävling som inte "drar upp" kragen ovanför säkerhetsvästen?! Tycker det är sååå fult att låta kragen vara kvar under västen, det förstör helhetsintrycket..

  • När människor höjer ojämnt, alltså att hindret är högre i ena änden och lägre på andra.. Tex på framhoppningar eller träningar.

  • Människor som konstant smackar på sina hästar.. Det är nästan mer irriterande än en skiva som hackat fast! Dessutom tycker jag att det är egoistiskt, tänk på de som sitter på överladdade ponnyer/hästar och försöker övertala dem att det faktiskt inte är åt dem smackningarna är riktade! (ja jag säger det av egna erfarenheter från ponnytiden, det finns inget jobbigare än att sitta på en pigg ponny på samma framridning som en person som ordbajsar smackningar 50 gånger i minuten..)

  • Omatchande hinder! Om jag så bara ska hoppa hemma så föredrar jag att ha matchande bommar, inte blanda ihop bommar från 5 olika hinder och sätta mellan två och samma hinderstöd.

  • Människor som tar lång tid på sig att starta sina rundor på träningar... Om tränaren säger "galoppera igång sålänge så du är redo att starta när pågående ekipage hoppat färdigt", så betyder det galoppera igång så du är redo att starta när den andra gått "i mål" så att träningen kan rulla på och vi slipper långa pauser, inte vänta med att galoppera igång tills föregående ryttare ridit klart, ta sen den tiden du behöver för att komma igång, slösa på alla andras tid och sen starta din runda! Åååh dubbelsuck

Har ni några speciella grejer som ni går och irriterar er på? Eller det är bara jag kanske ;) Tvek..

Kommentarer
Postat av: Julia

Första punkten är klockren!

Svar: visst är den!
Malou Kastman

2013-10-11 @ 23:13:14
URL: http://ohjuliet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0