dressyrhäst?

Trimmade igenom Eddie lite i ridhuset igår och plågade migsjälv genom att försöka (läs FÖRSÖKA!!) rida i dressyrsadel, det är ju lättare sagt än gjort.. Nog för att jag aldrig har varit en hajjare på att sitta ner i traven (har inte direkt haft en tjusig dressyrponny med bra gångarter i 7 år att träna på ;)) men nu när jag har en så fin häst med bra steg så gör det fan inte saken lättare... Han har så jäkla luftig trav så jag sitter bara som en kråka och studdsar upp och ner... Får till gunget ibland men tappar takten lika fort igen, träna träna träna!! #snällagudlärmighemligheten
 
Vi kan väl hoppas att han tar efter sin far som gick Grand Prix klasser i både hoppning och dressyr! För den 20 oktober gör vi debut på en riktig tävlingsbana, men några hinder kommer där inte att vara.. ;)
Btw så kommer en liten filmsnutt upp senare idag, så ni får se min snygga häst med en säck potatis på ryggen!
 

Kommentarer
Postat av: olliochmessi

Wow ska du bli dressyr ryttare? ;) vad är det för tävling? Roligt att ni äntligen fick galoppa kan tänka mig att det var en sprättig häst :D Håller helt med att sitta ner i traven på alla hästar är fasiken nte det lättaste :P Kul med filmen!

Svar: Haha jooo eller hur ;) kommer nog alltid förbli hoppryttare, men det är kul att starta lite dressyr ibland också! Det är en vanlig lokal/regional tävling på hemmaklubben :) Ja det var underbart! Nej det är det verkligen inte.. tack :)
Malou Kastman

2013-10-02 @ 22:25:49
Postat av: Anonym

För raka ben, för lite bakaktivitet...

Svar: remember att han bara är under igångsättning :) jag hade också blivit lite smått stel efter 8 veckor på box!
Malou Kastman

2013-10-03 @ 16:40:51
Postat av: Kerstin Falk

Förstår inte hur alla kan tycka det är så svårt att rida i dressyrsadel... Hade som du ingen under min ponnytid men när jag skaffade storhäst hade han en och jag var så överlycklig över det från första passet. Hur skulle jag någonsin lärt mig rida honom skumpandes i min hoppsadel? Det är omöjligt att rida ordentlig dressyr i hoppsadel på storhäst, visst man kan jogga runt lite och flytta lite hit och dit men ja... Det är massa som skriver hur svårt det är och rida i dressyrsadel och jag fattar inte grejen, den är ju guld värd.

Svar: Tror det är lite av en vanesak, jag håller med dig att man får så markant mycket bättre sits i en dressyrsadel där man får skänklarna i rätt läge osv. Jag ville inget hellre än att ha en dressyrsadel till min ponny så man kan rida ordentligt när man rider dressyr, men hon var ju lite som hon var och accepterade endast hennes hoppsadel, la man något annat på så flög hon i taket haha.. -.- men nu när jag har chansen så ska jag utnyttja den och verkligen "lära mig" att rida i dressyrsadel då det är så stor skillnad. Men som sagt så är det nog lite av en vanesak, men det går nog fort att vänja in sig tror jag :)
Malou Kastman

2013-10-03 @ 20:32:23
URL: http://ksf.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0