Q & A

Vad är dina framtidsplaner med dina hästar?
Framtidsplanerna med Eddie är nu på kort sikt att han ska bli helt bra igen, både från viruset nu (som för övrigt är mycket bättre, ingen feber och inga svullna ben, endast lite snorig) och att han ska vara helt ren vid nästa återbesök på kliniken. Längre in i framtiden är planerna att vi ska ut och tävla och ha roligt tillsammans!
 
Carthéa är ju inte min egen, men antar att hon ingår eftersom det står "med dina hästar", hennes framtidsplaner är att hon ska utvecklas som ridhäst och så småningom komma ut och tränas och tävlas :) Astrid har vi ingen fast plan för, utan henne hoppar jag bara med jämna mellanrum!
 
Vad är det högsta du har hoppat + tävlat?
Det högsta jag har hoppat är nog 125 cm och det var på min gamla c-ponny Spirit, Eddies rekord ligger på 115 cm. Det högsta jag har tävlat är 110 cm (MsvB), detta också med Spottis!
 
Köper du dina hästar via internet eller kontakter?
Spirit var det faktiskt Josse som hittade, tror att hon hittade hennes annons på blocket. Lohrischa köptes också via internet, på hästnet hittade vi hennes annons. Eddie däremot köptes via kontakter! Han köptes tillochmed oprovad, fick se några bilder och filmer på honom och köpte han därefter över telefon :)
 
Vad är ditt mål i livet just nu?
Jaaa, det är en fråga som jag tyvärr inte kan svara på då jag inte riktigt vet svaret. Jag vill hitta ett jobb, annars trivs jag rätt bra i min situation just nu :)
 
Drömhäst?
Min drömhäst står i ett stall bara några kilometer härifrån, min vackra Neverending Glory ♥
 
Om du inte hade haft Eddie, vad hade du gjort då?
Jag hade väl troligtvis haft en annan storhäst.
 
Har du någon pojkvän?
Jag vet inte rikitgt om man kan kalla det pojkvän än, men jag träffar någon ja :)
 
Hur började du blogga?
Jag läste lite bloggar och tyckte det verkade roligt så jag gick in och startade en egen! Har alltid tyckt det är roligt att skriva och tycker det är bra när man kan gå tillbaka och se vad man har gjort genom åren.
 
Favoritmat?
LAX!
 
Godis/Chips
Läsk/Vatten
 
Favoritfilm?
Åh den var svår.. Finns så många fruktansvärt bra filmer! Men om vi ska hålla oss till samma tema som på bloggen, alltså häst, så är War Horse min favort. Gråter som ett litet barn varje gång jag ser den...
 
Vilket föredrar du, ridhuset eller paddocken?
Paddocken! är så mycket skönare att rida ute i friska luften och på större ytor. Jag är dock evigt tacksam för våra ridhus nu under dessa kallare och ruggigare månaderna!
 
Har du några favoritbloggar? vilka?
Åh herrejesus, min lista på bloglovin' är relativt lång! Men några favoriter är Johanna Grant, Josefine Friberg, Lisa Candemyr, Evelina Blomqvist mf.
 
Favoritövning, hopp/dressyr?
Åh gud det finns ju ett helt hav av ridövningar i både hoppning och dressyr.. Kan inte säga någon specifik men gillar kluriga övningar där både jag och hästen måste anstränga oss och samarbeta för att allt ska stämma!
 
Bästa minne, Spirit/Eddie?
Det är svårt att välja bara ett minne med Spottis då man samlar på sig en del under 7 års tid. Men ett roligt minne är när vi vann b-finalen av Boj Trailer Cup inne i Helsingborg! Jag var sist ut i finalen och när jag red igenom mållinjen och såg min tid så var det enda som for genom mitt huvud "fan, fan, fan, fan, FAN!" då jag visste att alla klass-segrare blev intervjuade i mikrofonen under prisutdelningen! och jag hatar att prata inför folk...... Men samtidig så var jag så glad över segern och fick massor av fina grejer :) däribland min favoritrosett!
 
Eddie har jag haft i ca 11 månader nu och vi har inte direkt hunnit komma ut och göra så mycket saker än pga otur med skador osv. Men ett kul minne är när vi (precis innan den senaste skadan) hoppade en bana ute i stora paddocken och allt kändes så enkelt liksom, hinderna låg på 90-110 och han bara flöt på genom hela banan. Tidigare har vi haft problem med att komma rätt och hitta flytet osv. men just den dagen så stämde allting!
 
Här nedan har ni filmen från vinstrundan i HBG, tyvärr hör man i princip ingenting under intervjun då jag drar mig så långt från micken som jag kan komma och pratar tyst som en mus.. haha! Spottis tyckte dock att det var lajbans att fräsa på helt alone på ärevarvet inne i den stora arenan ;) åh vad jag saknar min knäppisponny ♥

Kommentarer
Postat av: olliochmessi

Hann inte med frågestunden så du får en här ;)Heter Spirit det i stamtavlan eller kom du på namnet själv och i så fall varför just Spirit? Och om du skulle välja ett rimligt mål för dig och Eddie på vilken nivå vill du kunna tävla med honom? Spirit verkar till vissa delar vara ganska lik min Alexander, Matador kanske lämnar mycket energi i sina avkommor hehe Jätte fin film och bild!

Svar: Tack för frågorna :) Ja men det kan jag tänka mig, har en kompis som en gång i tiden ägde Spottis helbror och de var sååå lika i sättet :) Tror Matador nedärver väldigt starkt eller vad man ska säga, Spottis är inte det minsta lik sin mamma som var size lång och bred, hahah! Här kan du se lite bilder på henne: http://www.stallarda.com/Creme.htm
Malou Kastman

2013-11-10 @ 16:22:04
Postat av: olliochmessi

haha oj jäklar vad olika!!! :D Shit vad roligt och se! Vad roligt att faktiskt ha haft något med en helsläkting att göra för bättre ord :P Roligt att se lik och olikheter!

Svar: Eller hur!! Ja det är superkul att kunna jämföra :) Ja men visst är det, och det var bara för något år sen som vi upptäckte det :p var inne och släktforskade och såg då ett helsyskon med det namnet så pratade vi lite och kom sen fram till att de då hade samma föräldrar :p Hade varit roligt att få träffa honom men de nya ägarna hade tyvärr fått ta bort honom för typ 2 år sedan :(
Malou Kastman

2013-11-10 @ 19:10:23
Postat av: Helen

Den tävlingen glömmer vi nog aldrig. :)

Svar: Haha nej verkligen inte!! :)
Malou Kastman

2013-11-10 @ 22:04:13
Postat av: Helen

Kan ju passa på och be om ursäkt för att filmen hoppar en del vid intervjun men jag hade ju väääldigt svårt att hålla mej för skratt när Malou gör allt utom att prata i mikrofonen :)

Svar: Hahahahah!! xD
Malou Kastman

2013-11-12 @ 09:45:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0