"även om det så bara är ett leende"

Jag har ingen aning om hur jag egentligen ska börja det här inlägget, jag har ingen direkt plan utan jag bara börjar skriva och sen så får vi se vart det leder och hur mycket det flyter iväg eller inte flyter iväg ut på andra banor.
 
Igår var en allmänt bitter dag, jag var på lite småretat humör och satte upp en fasad, även om jag höll humöret uppe så skulle jag egentligen bara vilja bädda ner mig i sängen och titta på en sorglig Nicholas Sparks-film med en fet godispåse. Hela den sinnesstämningen ändrades sekunden jag klev in i ridhuset för att rida ett pass med Eddie. I porten mötte vi en kvinna till häst och en äldre man till fots, jag hinner bara komma innanför portarna innan han utbrister "Gud vilken vacker häst du har", och där, just i det ögonblicket var all bitterhet som bortblåst.
 
Det jag försöker säga är hur små ord eller gester kan förändra ens humör på två sekunder. Det var liksom ingen stor grej, jag personligen tycker ju att min häst är finast i världen (vem tycker inte det om sin häst liksom?!) men just att höra någon för mig totalt främmande människa säga det när jag i den stunden inte var på världens gladaste humör fick verkligen det att vända. Det spelar nästan ingen roll vilken situation det gäller eller vilket humör man är på, även om det så bara är ett leende från personen i kassan när man är och shoppar, ett simpelt hej från en person man möter eller ett gulligt sms från en bra vän eller en person man tycker om gör vardagen så himla mycket bättre.
 
Så för guds skull, glöm inte bort dessa saker, visa er uppskattning, var trevlig och tala om för personer om du tycker deras nya tröja eller nya frisyr eller vad det nu är, är fin. Det gör så mycket bara att veta att någon lägger märke till det. Tycker ni att någon har lagt upp ett fint foto i ett blogginlägg eller på facebook, släng iväg en kommentar och tala om det för dem! det tar ca 5 sekunder att skriva ner några snälla ord i en kommentar och posta iväg det, 5 sekunder för att få mottagaren av kommentaren att må bra inombords och bli glad för det du skrivit. Det lilla är stort!
 
Så snälla ni glöm inte bort detta, det gör skillnad!!
Min vackra häst ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0