änglavakt.

I söndags, 24/11 2013, hade jag världens största klump i magen.
Jag var iväg och red Carthéa och vi hade precis kommit tillbaka in i stallet när telefonen ringer och mammas namn dyker upp på skärmen, orden som hon sen sa fick mig att sätta hjärtat i halsgropen och jag trodde nästan att benen skulle vika sig under min kropp.
 
"Eddie har fastnat i staketet i hagen, han har ett sår på bakbenet och jag vet inte hur djupt det är"
 
Ni kan ju bara tänka er bilderna som spelades upp i mitt huvud, jag ser Lohrischa framför mig komma hoppandes på tre ben och det läskiga såret hon hade fått efter att ha fastnat i staketet för bara lite mer än ett år sedan, olyckan som gjorde att vi tvingades ta bort henne..
 
- Lohrischas ben efter olyckan... en avsliten sena & ett stort hål på ledkapseln.
 
Hela händelsen skedde pga strul med mobiltelefoner... mamma hade skickat ett sms till de som hade utsläppet på morgonen att Eddie inte skulle gå ut då hans haggrannar var iväg på tävling, och är inte Beeche ute i sin hage så går Eddie bananas för han är "själv" (han struntar i om där är andra hästar ute också.. Beeche är the one and only i Eddies liv -.-). Tydligen så hade inte smset kommit fram utan Eddie hade blivit utsläppt på morgonen ändå, varit lugn till en början men sen gått bananas när han insett att inte Beeche varit där och troligtvis börjat bralla och sparkat bakut och fastnat i tråden. Det allra läskigaste med hela händelsen och anledningen till att jag fick såna flashbacks var att han har fastnat i staketet på exakt samma ställe som Lohrischa.... såret är även placerat på precis samma ställe som hennes, fast på andra bakbenet.
 
Efter att ha tvättat rent såret så tackade jag gudarna av hela mitt hjärta för att det bara hade tagit ytligt...
Han är även lite svullen och varm i benet men det var normalt efter något sånt här hänt, har pratat med både vår "husveterinär" och Katja och båda tyckte bara att vi skulle avvakta och hålla såret rent då han inte haltar eller någonting. När ska vår otur ta slut?

Min häst har haft änglavakt, tänk att han ändå klarade sig så pass bra när man vet vad som kan hända....
Mitt fina hjärta, jag vet inte vad jag hade tagit mig till om samma sak hänt dig... ♥

Kommentarer
Postat av: None None

Nej vilken otroligt fruktansvärd känsla. Finns inget värre än när man kan känna hur hela världen trillar ihop under fötterna på en! Änglavakt som tyckte att Eddie absolut inte ska någon annanstans! Lider verkligen med dig. Ni har haft mycket otur nu :( Skönt att det bara var ytligt ändå men fy satan för den känslan! Hoppas såret läker fort och inget annat dyker upp!

Svar: Usch det var hemskt.. ja men verkligen! det är bara nya saker hela tiden.. :( superskönt, får hålla tummarna att det läker fort så vi kan komma igång sen!
Malou Kastman

2013-11-26 @ 10:17:23
URL: http://messiandi.blogg.se/
Postat av: olliochmessi

så jäkla oteknisk jag är! Vem är none none :P

Svar: hahah ingen fara ;)
Malou Kastman

2013-11-26 @ 10:18:14
Postat av: FRIDA ELMLUND

Usch, lider med dig! :(

Svar: läbbigt.. :( men tur det inte blev värre!
Malou Kastman

2013-11-26 @ 19:48:08
URL: http://fridaelmlund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0