20-11-2013

JAG HATAR MINUSGRADER, JAG HATAR FROST, JAG HATAR NÄR DET ÄR KALLT I LUFTEN, JAG HATAR ATT INTE HA NÅGON KÄNSEL I FINGRARNA, JAG HATAR ATT HA FÖRFRUSNA TÅR, JAG HATAR NÄR NÄSAN RINNER & JAG HATAR VINTERN, punkt........
 
Okej, hej! Ursäkta mitt lilla vredesutbrott men jag var ungefär SÅHÄR tvungen att få det ur mig, åh.. Har precis varit uppe och ridit ut Théa en runda med Malin och herregud vad kallt det är ute, jag börjar ju nästan gråta... Det enda som är fint/kul med vintern är snö, men då ska det också vara ordentligt med snö som ligger på marken som ett tjockt fluffigt täcke och inget jäkla slask... Théa skötte sig för övrigt super as usual, vi red en längre runda idag där vi var tvungen att ta oss förbi både, kossor, en stor grävmaskin, en översvämmad del av skogen där hästarna fick gå med vatten till kotorna och vi fick även rida lite offpist för att ta oss fram på vissa ställen. Men ni tror väl inte Théa reagerar? nej hon pinnar på hur glad som helst, hon är så söt!
 
Nu är jag hemma och äter lite frukost och väntar på att mamma ska vakna så vi kan ta oss upp och fixa hos Eddie, han ska gå lite lugnt även idag pga vaccineringen,. Sålänge ska jag in och kika på hästuggs (heter det så?!) som jag kan ha i stallet till vintern för om jag redan fryser såhär mycket så vill jag inte ens tänka på hur det blir senare i vinter... Brrrrrrrr
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0