Resultatet av sadelprovningen.

Har äntligen kommit tillbaka hem igen och parkerat rumpan i soffan och fått i mig lite mat, min mage har låtit som en döende val största delen av dagen då det enda jag fått i mig idag är två mackor fram tills nu.. shit happens!
 
Min lilla häst har iallafall skött sig bra idag, han har varit lugn och go att ha att göra med från marken osv. I sadelväg så testade vi en del olika modeller, bla. Prestige Roma (som ni kan se i inlägget under), det är nog den jag har varit mest inne på och hoppats på att det skulle bli. Den låg bra på honom när han stog stilla, men när jag red i den så började den flytta sig lite då han rör sig så stort och blir så högrest i frampartiet..
 
Istället testade vi en Equipe Linnea Expression som låg kanonbra på honom! Så den fick följa med hem på prov i 1,5-2 veckor så vi får känna på den ordentligt och hoppa i den osv. Det är viktigt att allting känns rätt! Ser fram emot att rida lite mer ordentligt i den imorgon. :)
 
"Matte kan jag snäääälla få smaka på det du har i glaset?!"
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0