le résultats!

Eftermiddagen har bjudit på både bra och mindre bra prestationer, men mest bra!
Jag kan börja med att säga att jag nog har världens coolaste 5åring, han är totalt ovan vid detta och ändå är han stencool på framridning när där det är hästar som bockar och busar, susar förbi på tok för nära i full galopp och även en lös häst, tror ni min häst reagerar? nej. Han rör inte ens en min utan han är lugnet själv!
 
Jag kan även tala om att man inte får använda för mycket skänkel när man ber min häst som något, små hjälper är det som gäller! Det märkte jag efter att ha gett en lite för grov galoppfattning inne på banan, då tyckte min häst att jag kunde fara och flyga, bokstavligt talat. HAHA! Han drog till med ett bocksprång och jag hamnade på halsen, som tur var så lyckades jag kravla mig tillbaka i sadeln och slapp skämmas inför hela publiken!
 
Vi tog oss iallafall runt banan med 3 stopp och några väldigt lustiga språng, men jag tyckte ändå han skötte sig bra den lilla rumpnissen! Han har ju trots allt ingen rutin på detta och jag hade inga höga förväntningar då det endast är vår andra start på pay and jump (och den första var inomhus) och jag har ju inte hoppat honom sådär jättemycket, speciellt inte banor. Film kommer senare!
 

Eddie och hans boyfriend Beeche!
 

Kommentarer
Postat av: lisa

Snyygggishästen! :D

Hur bra som helst var den! Fast jag tyckte nästan att den andra killen var snyggare.. heheheheheh!

2013-07-02 @ 08:47:47
URL: http://lisacandemyr.blogg.se
Postat av: Hilda

Vart har du fått tag på västen???? För det är väl en sån där du skrev om för ett tag sedan? Försöker få tag på en sådan själv nämligen :)

Svar: Ja precis, det är en sån jag skrev om :) en Tipperary eventer. Min är köpt nere på Jägersro i Malmö, de har en shop där där de säljer västarna :) vet att Charlies har haft dem också, vet dock inte om de fortfarande har.. Mejla dem och fråga för de finns inte utlagda på deras hemsida :)
Malou Kastman

2013-07-02 @ 10:38:41
URL: http://knollenburg.devote.se/
Postat av: Julia

Vad har du för säkerhetsväst? :)

2013-07-02 @ 14:34:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0