ponnyhäst

Frågar ni mig så anser jag att detta är sjukt, haha! Personligen hade jag tyckt att det vore pinsamt att rida in på en ponnytävling med denna hästen, speciellt nu när det har varit så stor uppståndelse om hela grejen. Jag vet hur folk pratar på läkaten på tävlingar bara de ser en väldigt maxad ponny, jag har hört det med mina egna öron. Jag kan bara föreställa mig snacket som kommer uppstå när La Luna, den föredetta storhästen som gått med placeringar i 1,50 ska gå in och hoppa bland d-ponnyer på 120-130 höjd kommer in på banan.
 
Rätt ska vara rätt, detta ÄR en ponny, klart den ska tävla mot ponnyer då. MEN trots det hade jag ändå tyckt det vore pinsamt pga att folk troligtvis fortfarande ser den som en liten storhäst. Och folk kommer tycka det är orättvist, det är uppenbart att de kommer göra.
 
Självklart hade det ju varit helt fantastiskt att få tävla en sån häst och veta att allting är piece of cake! men jag hade inte viljat vara ryttaren som får ta emot allt det skitsnacket.
 
Var anser ni om saken?

Kommentarer
Postat av: Madelene Friberg

Jag håller med dig! Men ponnyn är extremt duktig ändå, att den klarar hoppa 150 och gör det med en lätthet! Riktigt fin ponny är det ;)

Svar: ja det är en helt sinnessjukt duktig ponny! men jag hade inte velat möta den (; hehe
Malou Kastman

2013-01-14 @ 15:58:11
URL: http://madelenefriberg.blogg.se
Postat av: Anonym

Tycker det är en svår fråga det där, ja menar det är ju en ppnny så det är ju (som du sa) klart den ska tävla mot ponnys men om jag själv skulle inte bli så glad om jag behövde tävla mot en ponny som gått 1,50 när man har en liten d ponny som man jobbat som satan med för att placera sig på 120 tävlingar. Och som du sa, det kommer säkert inte vara så populärt bla alla :P Men häftig en sådan ponny skulle man ha ;) lite som i hundvärlden och agility och alla dessa border collie haha

Svar: Ja det är skitsvårt, rätt ska vara rätt ju! är den en ponny ska den tävla bland ponnyer. Jag hade definitivt inte velat tälva mot den, meb jag hade absolut inte tackat nej till att ha en så fantastisk ponny! Ja det är faktiskt en bra jämförelse! Men ja, nästan allt handlar ju om pengar i denna sporten.. haha
Malou Kastman

2013-01-14 @ 18:36:43
Postat av: Anonym

Såå sant hehe

2013-01-14 @ 19:03:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0