mitt 2012

  • Januari var en ganska så händelserik månad! Jag red Othello lite och "tävlade" honom på en blåbärshoppning på klubben, hjälpte till att rida och höll träningar för Mikaela och hennes busiga b-ponny Lillis och satte tre bra rundor på Trettonspelen i Helsingborg! Allt detta blandat med shopping, bevittnandet av när Roffe tog hem Jerringpriset och en massa ridning!

    se hela januari HÄR
  • Februari finns inte jättemycket att se tillbaka på inom bloggfronten, att jag var och testade min kompis nya d-ponny var nog det mest händelserika i hästväg! Den 10 februari satte jag mig på ett flygplan mot varmare breddgrader och lämnade Spottis och bloggen i Josses händer medans jag låg och stekte på stranden i Thailand i tre underbara veckor!

    se hela februari HÄR 
  • Mars var verkligen fullspäckad med grejer! Jag kom hem från Thailand i början av månaden, shoppade loss ordentligt och handlade massor med nya hästkläder, fick vara testpilot av TDB's nya layout, allsvenskan div.1 drog igång, Spirit fyllde 11 år, blev andraplacerad i en LB på en tävling i tågarp, hade en photoshoot där jag fotade Josse och Boll, jag fick mig en rejäl åktur av en treårig islandshingst, andra omg av div. 1 i Osby och S var felfri i alla tre klasser och laget blev tvåa, stod som fotograf på Islandshästens Dag inne i Helsingborg, och tävlade själv mitt sista ponnymeeting där i slutet av månaden och blev 5:a i finalen.

    se hela mars HÄR
  • April, månaden när vi satte vår andra nolla i LA, jag sålde min kära JW hjälm och fick hem min nuvarande CO istället, löshoppade S för andra gången i hennes liv (mycket konstigt att hoppa utan ryttare tyckte hon..), tappade min älskade iPhone i badkaret i hagen men mirakulöst nog överlevde den, la ut Spottis på annons, åkte till Stockholm på klassresa i 3 dagar, fyllde 18 år sista dagen vi var där och spenderade min födelsedag på en buss i över 8 timmar påväg hem till Skåne, kom hem till ett helt omgjort rum med ny säng, ny tv etc. och spenderade min Valborg på islandshästtävling i Margaretehof där jag blev andraplacerad med Ofeig!

    se hela april HÄR
  • Maj började minst sagt bra, div. 1 finalen i Åstorp, Spottis nollade båda LA'erna och blev därmed kvalad till MsvB och laget slutade på en tredjeplats och gick upp i elitserien 2013! Jag var hos Alex och fotade och fick testa hennes fina hästar, placerade oss trea i en LB på hemmaklubben, var på terränghoppning i pålsjöskog med Josse och Silas, cyklade ner till Josse mitt i natten och hjälpte till med Pirellys fölning, vi debuterade MsvB, hade ägt S i exakt 6 år och vi åkte ner till Trelleborg och provred Lohrischa.

    se hela maj HÄR
  • Juni var månaden då första provridningen på S ägde rum, jag var en av dem som fick testa blogg.se's nya design, tävlade KM på klubben utan några resultat att hänga i julgranen, hamnade i en downperiod när det gäller tävlandet, köpte mig ett par Tretorn Falsterbo GTX stövlar på Skaras rea och upplevde riktig svensk sommar, det bjöds på både snö (ja, i juni....) och otoligt varma dagar där man låg som en klubbad säl vid poolen och bara tanken på att dra på ridkläder fick en nästan att gråta.

    se hela juni HÄR
  • Juli, Lohrisha gick igenom besiktningen och vi hämtade hem henne, dagen efter brallade hon som en tok i hagen och fick sig en sträckning eller något i bogen och började halta, jobbade på stall Forsgård hos Jenny och Niklas Arvidsson (min tränare) i 5 dagar under början av Falsterboveckan när de var där och tävlade, så vi hade hand om alla djuren och hela gården och bodde där under de dagarna, fick slita som ett djur, rida sinnessjukt fina hästar och lärde mig väldigt mycket!, fler provridningar på S, var på djursjukhuset i Helsingborg med L och fick konstaterat att hon var halt men kom inte fram till någon anledning, började kolla på Vampire Diaries och blev helt fast, flyttade L till ÅPK och var i hästhagen och tävlade och blev 6:a i LB och trots en krasch i en maxad oxer på framhoppningen så går stjärnan in och nollar LA'n utan att blinka.

    se hela juli HÄR
  • Augusti började vi behandla L med kiropraktik, Katja och hennes magiska fingrar brukar fixa det mesta!, madde började hitta knapparna på Spottis och red henne bara bättre och bättre, de startade en pay and jump, jag gjorde mitt första videoinlägg, var uppe i Göteborg och spenderade en dag på Liseberg med fina vänner, började övningsköra, L började visa lite förbättring, provred Dolly för första gången, återbesök på djursjukhuset och efter mer kiropraktik visade mer förbättring, fick börja skritta uppsuttet, tävlade Skånska Mästerskapen (DM) i hoppning och beställde min studentmössa!

    se hela augusti HÄR
  • September stod rätt stilla, tävlade Dolly för första gången i Ödåkra med helt ok resultat för att vara första gången, var med i div. 2 med D där hon inte alls var med på noterna och stannade ut sig i alla klasserna... Började rida Lohrischa mer ordentligt i både trav och galopp och klippte S för första gången i år.

    se hela september HÄR
  • Oktober var en väldigt känsloladdad månad, på både gott och ont. Spottis var helt grym på Jennyträningarna och hoppade som aldrig förr!, Lohrischa fick patellaupphakningar i ena bakbenet vilket som tur var släppte under dagen, dagen därpå skadade hon sig riktigt illa i hagen och vi for in till djursjukhuset där de rekomenderade oss att ta bort henne och jag fick säga hejdå till min fina vän för alltid.... var hemma från skolan och var mycket med Josse för att komma på andra tankar, jag och Spottis satte vår första placering i LA, en tredjeplats i Kullabygden!, tävlingen efter slog vi på stort och plockade hem vår första vinst i LA!! och månaden avslutades med att jag åkte till stockholm på studentkryssning.

    se hela oktober HÄR
  • November hände det inte speciellt mycket, blev för tredje tävlingen i rad placerad i LA, en andraplats på Mårtenshoppningarna i Dagstorp! Madde hoppade S på pay and jump och satte en kanonsnygg nolla i 70 och fick sig en flygtur i 80, haha! Sålde min GPA hjälm och klippte Spottis en gång till.

    se hela november HÄR
  • December månad startade Madde Spottis en LD+5 på Julahoppningarna och knep en 7:e placering!,jag startade Dolly en LB+5 och vi tog oss runt med endast ett stopp, startade även S i två klasser, en LB+5 där vi fick ett stopp i omh pga att jag la henne fel och i LA'n stannade hon hon ut sig helt utan förklaring, det var även mitt livs sista ponnystart. Blev åter igen hästägare till världens finaste 4åring! Neverending Glory aka. Eddie, e. Fabriano - Wendehals, åt mysig frukost i stallet på julafton och hade en otroligt mysig jul, shoppade lite i mellandagarna och hade en ruskigt rolig nyårsafton!

Kommentarer
Postat av: Madelene Friberg

Dom två sista månaderna gillar jag verkligen! Fast december var den bästa, hihi då jag blev placerad med Spottis :D

Svar: hehe awh :D
Malou Kastman

2013-01-04 @ 14:17:12
URL: http://madelenefriberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0