GE MIG MAT

Hej och hå, här sitter jag bänkad framför datorn i ridkläder och trycker i mig godis i hopp om att bli mätt. Det fungerar inte, mat hade väl varit ett smartare alternativ egentligen men lat som jag är så orkar jag inte ställa mig i köket och laga något i högre klass än de löss och slaktavfall som alla påstår att godiset i min oskyldiga påse är gjort av! Dessutom är inte utbudet såhär efter julafton det största och ska jag vara ärlig så föredrar jag nog godiset, är SÅHÄR trött på julmat nu! och hade jag inte varit så fruktansvärt fet igår och tryckt i mig hela min pizza som var gårdagens kvällsmat så hade jag kanske haft lite rester nu, men nej där sa inte självbehärskningen stopp utan jag åt, och åt, och åt, och åt för glatta livet! sen kunde jag inte röra mig på två timmar, typ.
 
Igår var Bella här, och i ett tappert, två timmar långt försöka att både tanka ner eller titta på The Hunger Games -Catching Fire online på internet så är jag nu några virus rikare, och vi fick inte ens se filmjäveln.. Eller så är det kanske inte virus, jag kanske faktiskt visst det har vunnit både en ny iPhone 5s, en utlandsresa och 100miljoner kronor?!?! Det är iallafall vad alla pop-up fönster säger såfort jag klickar någonstans på datorn.. Jag har illa kvickt fört över alla bilder osv till hårddisken så nu kan datorn krascha bäst den vill eller inte! Det kanske hade varit lika bra, för då har jag ju faktiskt en anledning till att köpa en ny. Jag drar mig för det hela tiden, den funkar ju faktiskt trots att skärmen är sönder så jag måste ha den kopplad till tv'n för att över huvudtaget se något och den är segare än en skadeskjuten knubbsäl i uppförsbacke..
 
Såhär snygg med flätor och allt är numera min häst! detta är ett sista tappert försök att förhindra att hela hans man ska skavas av av all daglig halstäckesanvändning..
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Flätorna kommer inte göra det bättre, snarare tvärt om.
Manen trillar av pga halstäcken för att den blir instängd, inte för att det skavs av..

2013-12-27 @ 19:01:23
Postat av: Julia

Är Glory klippt nu när han inte är helt igång? Om han inte är klippt, hur kommer du att klippa honom? :)

Svar: Vi klippte honom innan när han var igång, innan han fastnade i staketet. Så han är helklippt upp på ganascherna men resten av huvudet huvudet och en plätt på ryggen är lämnat. Men han har så jäkla fin päls i sigsjälv så där är knappt ens en övergångslinje för resten av pälsen är nästan lika kort och slät som den klippta! xD Är tveksam till om jag kommer behöva klippa honom någon mer gång i vinter eller han klarar sig, för hans päls växer så sjukt sakta! Hade varit ganska skönt om man bara behövde klippa en gång om året ;) hahah!
Malou Kastman

2013-12-28 @ 06:56:48
URL: http://stallhumor.blogg.se
Postat av: Julia

Haha vad skönt att ha en sån häst!:D Båda mina hästar ser ut som två brun björnar. Deras päls växer ut innan man ens hinner packa undan klippmaskinen. Det lite svåra är att ingen av dom är särskilt förtjusta i att bli klippta, det blir alltid så fula kanter hur jag än gör!:P

Svar: Ja det är ganska skönt faktiskt! :D min ponny klippte vi nog 3-4 gånger på vintern.. hennes päls växte också fort ;/ Det är ganska jobbigt, speciellt om de då inte tycker om att bli klippta heller.. Eddie tyckte inte det var någon jättehit så det är skönt att han inte behöver klippas så ofta, medan Spottis kunde stå lös i stallgången när jag klippte henne, haha!
Malou Kastman

2013-12-28 @ 11:57:00
URL: http://stallhumor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0