Astrid - pay and jump

Igår satt jag på en Astrid som jag nog aldrig har upplevt förut, hon som ofta är lugnet själv på framhoppningen och innan start inne på banan var igår helt sinnessjukt taggad och småbockade och studdsade omkring som en tok på framhoppningen och höll på att explodera och nästan skicka av mig innan start inne på banan, hahah! Denna extra powern ledde ju dock till att hon fick ett rejält extra tryck i galoppen och sprången så JÄVLAR vad hon hoppade!
 
100 cm - 0 fel
Håll i hatten! Imellanåt här gick det fort, haha! Astrid var sjukt stark och jättepigg, i svängarna fick jag tillbaka henne ganska bra men imellan hinderna var det ju bara att hålla i sig och se glad ut för det fanns inte en chans att jag hade kunnat rubba bromsen där! Aja, det är tur att hon är så modig och rädd om sig så det fixade hon kalas ändå :)
 
110 cm - 8 fel
Detta var också en bra runda, trots dedär 8 felen som vi fick med oss. Det var en rivning ut ut kombinationen om jag minns rätt och sen till 5:an så fick Astrid för sig att hon inte ville lämna väggen så vi missade hindret och fick lägga en volt, ston alltså.. ;) Tyvärr är inte hela rundan med på film då Lisa's syster ringde mitt i allt så filmningen avbröts.. men för att ni ska få en liten inblick så var resterande hinder kombinationen (som hon rev ut) och linjen 8-9 där vi nog plockade bort minst 2 galoppsprång för där strejkade bromsen igen, HAHA!
 
Lilla Astrid, hon är så rolig ♥ Här kommer en och en halv film från rundorna, hahah!
 
 

Kommentarer
Postat av: Evelina Blomqvist

Vad fint och följsamt du rider :D

Svar: Oh, tack så mycket :D vad glad jag blir!
Malou Kastman

2014-01-06 @ 19:42:06
URL: http://epicevelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0