"hur tror du att ditt liv ser ut om ett år?"

Ja, hejhopp här är vi idag! Den 4 augusti 2013, jag är 19 år gammal, tog studenten för drygt 1,5 månad sen och har sedan dess hunnit vara utomlands två gånger, jag har en supertrevlig unghäst som jag håller på att utbilda och livet rullar på ganska bra måste jag medge. Att mitt liv skulle se ut just såhär hade jag inte en aning om för ett år sedan då mitt liv såg totalt annorlunda ut. Vi tar en liten titt bak i arkivet för att se hur det såg ut då!
 
4 augusti 2012.
"Gick upp tidigt idag och följde med Josse på hennes tävlingsdebut med Bollen, duktiga var de och nollade i 90 cm! Därefter fika och OS-tittande hemma hos henne innan mamma kom och hämtade mig och vi körde upp till stallet och fixade där, var även ute och gick en runda med Bambi på kanske lite mer än en halvtimme. Nu sitter jag och väntar på Madde som ska rida Spottis idag, hon ska även hoppa henne på pay and jumpen på klubben på måndag! :D"
 
Ja, vad ska man säga?
Jag hade sommarlov, skulle snart börja mitt tredje år på gymnasiet, jag hade två hästar, ingen av dem är dock hästen jag äger idag, vilket jag aldrig skulle tro.. Min älskade lilla ponny Spirit och fina fina Lohrischa (Bambi). När jag tänkte på hur mitt liv skulle se ut om ett år då så var det ganska säkert att jag bara skulle ha en häst då Spottis planerades att säljas till vintern, för Lohrischa som för tillfället var skadad och endast promenerades för hand var planerna att hon skulle vara frisk och fullt igång, dock blir ju inte allting alltid som man planerat och olyckor kan man ju aldrig förutspå.. fina rödluvan ♥
 
Dock har ordspråket "everything happens for a reason" fått en helt annan mening för mig efter alla tråkigheter, för trots att Bambi var hur go som helst så klickar jag mycket bättre med Eddie än vad jag gjorde med henne. Och trots allt som jag har fått gå igenom så är jag fruktansvärt nöjd med min situation och hur mitt liv ser ut idag, ett år senare!
 
- Madde och Spottis på översta bilden från ridpasset den 4/8 2012 och understa bilden är på promenaden med L.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vilken fin blogg! :)

Svar: Tack så mycket! :)
Malou Kastman

2013-08-04 @ 21:18:52
URL: http://narkeryttarna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0