rida rida rida!

Sitter i skrivande stund och skrittar fram häst nummer två för dagen, Dolly! Hon ska gå ett pass i paddocken. Har Spirit kvar när jag kommer hem, hon ska antingen få gå i skogen eller i paddocken beroende på hur mörkt det hinner bli. Lohrischa fick som vanligt gå i ridhuset fast idag gjorde vi det lite spännande och lät henne gå över några bommar! Jag börjar undra om den hästen är 24 istället för 4.. Vanligtvis brukar unghästar som inte har sett bommar på flera månader bli rädda för dem eller iallafall visa någon som helst reaktion när de ligger där på marken, men inte min häst, hon travar så glatt över dem utan att ens blinka! Knäppis..
Hon fick även gå med "sin" nya sadel, en Prestige Versailles som Katja provade ut på henne sist hon var här! Jag lånar den av en kompis vara häst den inte passar på längre.

Nej nu har jag skrittat färdigt, back to work!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0