svar på frågestund! del 3

Frågor från Carro.
.
Ska du köpa storhäst efter Spirit?
Ja det ska jag!
.
Isåfall, berätta om drömhästen - inom rimliga gränser, alltså vad du kan köpa? (inte typ roffes hästar osv, du fattar?)
Hmm.. Den ska vara 5-7 år gammal, ca 165-170 i mankhöjd, sportig i modellen, den ska vara tävlad lite grann, men behöver ej ha gått större klasser men ska ha kapacitet för det! Den ska vara antingen gråskimmel, som DENNA eller DENNA, eller så ska den vara helt kritvit (oj vad utseendefixerad jag lät där? haha!), ljusbrun med 4 vita stumpor och bläs går också bra, eller någon annan annorlunda färg! Men jag vill inte ha en fux eller en mörkbrun utan tecken, det är BIG no... Den ska ha egen motor men inte bli stark eller dragig och så ska den ha en bra personlighet!
.
Bästa minnet med Spirit?
Måste nog säga dagen då vi skrev på papperna och hon blev min!
.
Vill du starta msv b med henne innan hon säljs?
Jag vill och vi ska, nästa helg smäller det! :D
.
Frågor från Tess.
.
Vad vill du ha för storhäst?
Se ovan!
.
Ska Spirit bara säljas eller har du funderat på att låna ut?
Nej jag vill inte låna ut henne, både för riskerna med utlåning (man vet aldrig i vilket skick man får tillbaka hästen, har hört många skräckexempel..) och för att jag inte skiter pengar, tyvärr.. haha! Pengarna som vi får för S kommer att gå till min storhäst.
.
Vad har du för krav på köparen?
Jag vet om att man inte ska ha så stora krav, det ända är väl att: Hon ska ha daglig utevistelse med hagkompis/ar, att hon ska få fortsätta tävla för det är det som hon tycker är roligast, att han/hon rider mjukt och stadigt och att det inte är en sån borstskämd unge som skriker/slår och skyller på sin ponny så fort det inte går bra på en tävling.. haha!
.
Vad är det första du gör innan du rider?
Sitter upp (; haha!
.
Fråga från Alexandra.
.
Vad vill du ha för färg på din nästa häst?
SKIMMEL!! :D
.
Frågor av Jennie.
.
Hur många röda rosetter har du?
Hm, i sängliggande tillstånd så orkar jag inte gå och kolla.. men jag skulle gissa på en 7-8 st!
.
Utstickande men diskret outfit eller en klassisk marinblå & vit outfit?
Hm, båda är fruktansvärt snyggt! Men måste nog säga utstickande.
.
Har du några planer för din framtid? tex. köpa häst eller något. :)
Mja, några större framtidsplaner har jag inte.. Men häst ska jag ha iallafall, det är en sak som är säker!
.
Frågor av Johanna.
.
När köpte du Spirit?
Den 27 Maj 2006, precis 6 år sedan om exakt en vecka!
.
Hur reagerar Spirit mot andra hästar?
Svarade på samma fråga tidigare, se svaren från del 2!
.
E och U till Spirit?
Spirit är e. Idholmens Matador RC 78 och u. Önnarps Creme F RC 920
.
Frågor från Tilde, Felicia och Julia.
.
Vad är ditt bästa minne inom ridningen?
Jag har många bra, men om det ska vara just inom ridningen så var det nog när jag och Spottis vann vår första tävling!
.
När började du rida?
När jag var ca 7-8 år gammal.
.
Hur länge har du haft en helt egen häst?
Spirit är min första ponny, så 6 år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0