svar på frågestund! del 2

Frågor från Anonym:
Bästa minnet med Spirit?
Oh, den var svår.. Har så många bra minnen med henne! Men måste nog säga att det bästa minnet är nog den dagen vi skrev på papperna och hon blev min. <3
.
Vad är det bästa och sämsta med Spirit?
Det bästa är nog att hon har så fruktansvärt mycket personlighet! Det sämsta är nog att hon är så jädra envis och ger sig inte i första taget.. (;
.
Pinsammaste sak som har hänt på en tävling?
Det måste nog vara när jag gick banan till ena klassen, så hade jag Texas med mig när jag gick, och vad tror ni han gör? jo han sätter sig och bajsar inne på banan.... Tur att det bara var en liten tävling med inte så mycket folk. (;
.
Hur högt har du hoppat med Spirit?
Vi har nog kommit upp i en 120-125 :)
.
Har du syskon?
Ja, jag har en lillebror som är 16 år!
.
Mål i ridningen?
Just nu har jag inga speciella mål, inte mer än att starta msv b och det gör vi nu till helgen.
.
Är du tillsammans eller på "G" med någon?
Nej det är jag inte. :)
.
Hur gammal var du när du startade din första tävling och hur gick det?
Jag tror att jag kan ha varit 14 år kanske? är inte helt säker.. Det gick bra, vi startade en LD och gick nolla! HÄR finns film för de som är sugna på att se rundan, haha! (; Det var min första riktiga start, men annars har jag tävlat klubbtävlingar på ridskolan och det gjorde jag väl från jag var 9-10 år. Den första starten där kommer jag faktiskt också ihåg, jag hoppade 40 cm på en d-ponny och kom 2:a, haha!
.
Idol inom ridningen?
Jag säger såsom många andra, Rolf-Göran Bengtsson! Han är verkligen en man att se upp till.
.
Vad ska du göra i sommar?
Ja, Så långt i planeringen har jag inte riktigt kommit, haha! Jag tar dagarna som de kommer. :)
.
Har du haft någon/några ponnyer innan Spirit?
Ja det har jag, dock inga egna utan foderponnyer. En b-ponny och 2 d-ponnyer har jag haft!
.
Frågor från Andrea:
.
Hur långt har du och Spirit kommit änsålänge?
Vi tävlar i LA (100cm) hoppning och ska starta MsvB (110cm) till helgen.
.
Hur långt vill du komma med Spirit?
Jag har satt en gräns på msv b, högre vill jag inte hoppa med henne. Jag känner att jag är för stor för att hoppa högre, det är jobbigt med balansen i landningarna osv. Men hon har all kapacitet att kunna gå det! Med en mindre ryttare.
.
Har du några funderingar på att sälja Spirit?
Ja, hon är till salu. HÄR är hennes annons.
.
Känner du att du har blivit för stor för Spirit?
Ja, det gör jag.
.
Skulle du vilja ha en storhäst?
Ja, det vill jag
.
Vad tycker du att du är duktigast på inom ridningen?
Jag själv tycker att jag är väldigt bra på att läsa hästar och kan anpassa mig efter hästen jag sitter på, och så har jag en jäkla balans, haha!
.
Vad tycker du att du verkligen är dålig på inom ridningen?
Min handhållning är urusel och min sits är inte heller något att hurra för, men det är grejer jag jobbar på varje dag.
.
Hur lägger du upp din och Spirits ridning för varje vecka?
Det är olika beroende på om det är träning i veckan eller tävling på helgen. Men jag brukar alltid försöka klämma in en vilodag och mycket uteritter!
.
Händer det att tankarna om att köpa storhäst kommer?
Ja, det gör de helt klart. I princip varje dag.
.
Hur länge till kommer du ha Spirit?
Tills rätt köpare dyker upp.
.
Har du många bilder på dig och Spirit?
Ja där är nog ett par tusen iallafall, haha (;
.
Vilken är din absoluta favoritbild på Spirit och dig?
Oj det vet jag faktiskt inte.. Det finns för många att välja på!
.
Hur många hästar provred du innan du köpte Spirit?
Vi provred bara en ponny innan, men det kände vi redan innan att det inte var något för oss.
.
Vart står Spirit?
ca 500 m bakom mitt hus. (; haha! Stallet ligger i Övarp, Nordvästra Skåne.
.
Vad tycker du om det stallet?
Jag saknar en hel del grejer, såsom spolspilta, rinnande vatten (vi har en jättestor dunk som vi måste fylla ca en gång i veckan). Men Spirit trivs kanonbra och det är ju det viktigaste! Vi har dessutom underbara hagar.
.
Har du någon idol inom ridningen?
RGB, without a doubt!
.
Har du hållt på med någon annan sport än ridning? vad isåfall?
Jag har spelat fotboll!
.
Hur många rosetter har du?
Det var ett tag sen jag räknade och det har tillkommit fler sen dess, men jag skulle gissa på ca 90 st!
.
Har du startat många tävlingar med resultat på någon annan häst än Spirit?
Ja, när jag gick på ridskola så gick det faktiskt bra på klubbtävlingarna! Var ofta placerad, dock på olika hästar.
.
Beskriv Spirit med 3 ord.
speciell, knäpp och underbar!
.
Hur är Spirit att rida, känslig, springig?
Hon är väldigt pigg och känslig, man måste vara väldigt stadig i sin ridning. Hon är ofta på tårna, väldigt mjuk, otroligt taggad, haha!
.
Vad har du för transport?
En Böckmann Duo
.
Vad har du för sadel? tycker du om den?
Jag har en Stübben Edelweiss, och nej, jag tycker inte om den.. tyvärr! Men jag har lärt mig rida i den, och huvudsaken är att den ligger bra på henne!
.
Vad skulle du vilja köpa för häst i framtiden om du köper någon?
En relativt ung, 5-7 år. Den ska ha egen motor men inte bli springig eller stark, den ska ha kapacitet att gå iallafall 140 cm och den ska INTE vara mörkbrun utan tecken.. haha!
.
Har du mycket märkeskläder?
Ehm, alla kläder har ju ett märke.. haha! men om du menar av de lite dyrare märkena, så nej. Det är väl mina vita Animo ridbyxor, mina Kingsland ridbyxor och min KL fleece, mitt pannband också om det räknas kanske? haha. Jag är inte sån som bryr mig jättemycket om märket, jag köper det som jag tycker är snyggt!
.
Har du mycket märkessaker till Spirit?
Jag säger som ovan, jag köper det jag tycker är snyggt! Men hon har nog mer märkesgrejer än vad jag har.. haha!
.
Känner du många inom ridsportsbranchen?
Jag förstår inte riktigt frågan, men om du menar hästfolk, så ja!
.
Skulle du vilja hoppa i Globen?
Jag hade ju inte tackat nej om jag fick chansen!
.
Om du fick välja vilken häst som helst att tävla på, vilken skulle du då valt?
Hm, jag vet inte riktigt.. Men om man får drömma så hade nog Levisto Z legat i topp!
.
Brukar du lyssna på musik när du rider?
Ja det händer!
.
Vad har du för mobil?
Jag har en iPhone 4!
.
Har du en kamera? brukar du fota mycket?
Ja det har jag, ja fotografering är ett ganska stort intresse hos mig!
.
Hur reagerar Spirit när hon möter andra hästar?
Det beror på vilken situation det är. Om hon är ute och jag tex. rider så kan hon gå brevid andra hästar så att de nästan nuddar varandra så nära de är och vara hur glad som helst, men om någon försöker nosa på henne så blir hon sur och skriker. (; När hon är i sin box kan hon lätt stå och tugga i grannens galler för hon tycker att han är för närgången. Hon är helt enkelt tuff när hon vet att ingen kan komma åt henne, när hon därimot är ute i hagen så är hon så feg så!

Kommentarer
Postat av: Felicia

Hehe, de första frågorna var mina ;)

Kanske glömde fylla i namn...

2012-05-19 @ 17:21:36
URL: http://ponyequipe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0