svar på frågestund! del 1

frågor från Evelina.

Hur lång är du?
Jag är inte helt säker på det faktiskt.. men någonstans mellan 168-171 cm skulle jag tro!

Hur hög är Spirit?
Spirit är 137 cm i manken, men väldigt högrest!
.
Hur är du som person?
Om jag ska beskriva mig själv som person så skulle jag nog säga: glad, positiv, sprallig, galen, sjukt torr humor, skrattar alltid, vänlig och framåt.
.
Hur är Spirit att rida?
Hon är väldigt känslig för hjälperna, pigg men du måste ändå ha mycket ben för att hon ska arbeta, mjuk i munnen, kan bli lite "nickig" när man tar ledande tygeltag.. ärlig, kan lätt bli steppig, i hoppningen är hon väldigt framåt och het men inte stark.
.
Har ni eget stall?
Nej det har vi inte!
.
Varför började du blogga?
Jag vet inte egentligen, tyckte att det verkade som en rolig grej bara! och jag tycker om att skriva.
.
Hur känns det att vinna en tävling?
Man känner sig så jäkla nöjd och stolt!
.
Frågor från Felicia.
.
Hur länge har du haft Spirit?
Jag har haft henne i 6 år den 27 maj. (:
.
Hur gammal är du och hur många år till kommer du få rida Spirit?
Jag är 18 år. Ja, jag får ju rida henne hur länge jag vill egentligen, haha! Men får bara tävla henne detta året ut.
.
Vad använder du för bett på henne?
Jag har testat alla möjliga bett på henne, men just nu går hon på novabett vilket hon har fungerat bäst på! Hon gick även väldigt bra på KY Rotary betten.
.
Har du gjort din design själv? skit snygg btw (;
Nej det har jag inte, det är Carro som har gjort den! ja visst är den! :D
.
När och varför började du rida?
Jag har ridit i 10-11 år, alltså sen jag var ungefär 7-8 år. Varför vet jag inte, men jag var helt galen i hästar så det kan vara därför, haha.
.
Vad är din svaghet i ridningen? Om du har någon förstås.
Självklart har jag svagheter! Jag skulle nog vilja säga att min svaghet är mina händer, jag fäller dem så jag har övre delen av handen uppåt istället för tummen..

Frågor av Hanna.
.
Har du hittat någon storhäst?
Ja det har jag, jag har hittat många fina, hehehehe! (;
.
Hur tycker du din nya häst ska vara? Temprament, utbildning osv.
Jag vill ha en som är relativt ung, typ 5-7 år. Den behöver inte ha varit ute och tävlat jättemycket men lite skadar ju inte! Den ska vara lugn men ändå väldigt vaken och framåt, den ska ha egen motor och vara väldigt välriden.
.
Vad har du för planer efter studenten?
Jag ska inte plugga vidare med en gång, jag är så fruktansvärt skoltrött så det finns inte.. Men jag vet inte riktigt, hitta ett jobb och fortsätta låta livet rulla på som det gör tror jag!
.
Vad är dina lång/kortsiktiga mål just nu?
Om du menar inom ridningen så är de nog inte så spännande faktiskt. Några långsiktiga mål har jag inte, då jag inte vet hur lång tid det tar med försäljningen. Men ett kortsiktigt mål är att starta MsvB!
.
Följer du någon annan sport förutom ridsporten?
Fotboll och hockey är ganska roligt!
.
Vem/vilket lag tror du har störst medaljchans inom ridsporten på OS, och gärna varför?
Jag har inte den blekaste aning faktiskt.. Men jag hejar ju såklart på allas vårat Sverige!
.
Vad har du för kamera/objektiv när du fotograferar?
Jag har en Nikon D3100, till den så har jag kitobjektivet (Nikkor 18-55) och ett Sigma 70-300mm F4-5,6. Har även ett batterigrepp på kameran!
.
Vad är din favoritsak att fotografera förutom hästar?
Hmm.. Det är nog antingen andra djur eller naturbilder!
.
Oj vad knäppt det blev där i mitten! Och jag lyckas inte rätta till det, men ni ser väl vad där står ändå?!

Kommentarer
Postat av: Carro

Sv: Ah det är den nog.. men som sagt har fått tips om att bara rida med bodd i ena hålet bak, tror du det funkar? :)

2012-05-17 @ 11:42:50
URL: http://baraacarro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0