filmen

Här kommer filmen på avtrillningen som jag lyckades göra igår.. haha!
Hingsten är endast riden sen i somras och är lite (se mycket!!) nervig av sig, han reagerar på minsta lilla och är just nu inne i en liten testperiod. Mia som hans ägare heter är ruskigt duktig på unghästar och kan verkligen det hon gör! Dock var han så busig idag och slängde av henne två eller tre gånger så att hon fick ont och kunde in fortsätta rida.. Då ringde Petra och frågade om jag kunde komma och rida honom lite, bara så han inte skulle få avsluta med att ha slängt av Mia och därför vinna.
-
Så det var bara på med ridkläder och upp till Petra! Fick lånat en hjälm av henne och upp på lillen! Som ni ser på filmen så är han fruktansvärt spänd och anledningen till att jag trillar av är att när han sätter fart och springer inne i corallen så är han så nära staketet så jag lyckas fastna med min fot vilket gör att jag hamnar helt i obalans och gör en mycket graciös avtrillning! Landade först på knäna sen rullade jag på något konstigt sätt över axeln och till sist låg jag på rygg med benen i vädret, haha!
-
På det igen, skam den som ger sig! tillslut gav han med sig och gick ganska lugnt och avslappnat i corallen. När vi därimot gick ut i själva paddocken får han en helt sjuk brytning och bara springer! Det går inte att få kontakt med honom utan han är helt blockerad, det var lite läskigt faktiskt.. Han satsar på hörnorna och vänder sen på en 5-öring, jag tappar båda stigbyglarna och allt är bara kaos! Tillslut fick vi konstoll på honom och han kunde gå någerlunda avslappnat mot slutet. Jag är lite omtumlad efter fallet och har ont i axeln, men det ska nog gå över ganska kvickt! Här har ni iallafall filmen:

Kommentarer
Postat av: Agnes

Hihi det såg rätt kul ut när han drog iväg<3

2012-03-22 @ 17:42:52
URL: http://agneslapeca.bloggplatsen.se
Postat av: FRIDA ELMLUND

Galet otäckt när de blockerar sig på det viset, känner igen mig så väl i det. Mig hände det dock alltid ute i skogen, ofta när där kom bilar osv. Ett under att vi båda överlevde vissa av gångerna...

2012-03-22 @ 18:23:50
URL: http://fridaelmlund.blogg.se/
Postat av: Rebecca Eisengarten

sv: Tack :D

2012-03-22 @ 18:38:30
URL: http://rebeccaeisengarten.webblogg.se/
Postat av: Ingvild

Dere kommer dere!

2012-03-23 @ 12:22:51
URL: http://ingvild.blogg.se/
Postat av: Emelie

Usch han såg riktigt spänd ut. Bra jobbat i alla fall! Hoppas du inte gjorde dig illa <3

2012-03-24 @ 20:54:42
URL: http://jedressage.blogg.se/
Postat av: Matilda

Usch vad jag känner igen mig i din video! Tidigare red jag en 4-åring (islandshäst) ett tag som också betedde sig på exakt samma sätt, som var riktigt spänd, stressad och kunde helt plötsligt bara dra iväg (full fart, tvärstanna i hörnen, slänga sig och sedan fortsätta i full fart) och vara helt okontaktbar. Det är riktigt obehagligt när de bara sticker iväg sådär och inte lyssnar på varken tyglar eller några andra hjälper. Men förhoppningsvis så är det kanske något som går över när de blir äldre = att de blir lugnare och mer kontrollerbara.



Jag tycker att du skötte det hela riktigt bra i allafall. Hoppas att avfallningen gick okej den också och att du inte har allt för ont idag... :)

2012-03-25 @ 18:15:38
URL: http://mphotostory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0