Fredagen den 13;de

Otursdag?
svar ja!
 
Var uppe hos vår veterinär/kiropraktor Katja med Bambi tidigare idag och fick konstaterat att hon är halt.
Så på måndag åker vi in till Helsingborgs Djursjukhus och gör en utredning och röntgar hela benet igen och hoppas helt enkelt på det bästa. Detta känns så fruktansvärt tråkigt, jag har ägt hästen i 9 dagar och hon är redan skadad. Jag får väl nu eftersom jag har klarat mig utan en endaste skada med Spirit i över 6 år.. Som grädde på moset så kände Katja lite snabbt på hennes hals och sa att hon var helt låst i det partiet, åh..
 
♥ Fina hjärtat låg och vilade i hagen för bara en liten stund sedan, kunde inte låta bli att stanna och gosa en stund med henne innan jag gick upp och fixade stallet..

Kommentarer
Postat av: Tova Bengtsson

Har du teknik skydd på henne i hagen ?xD

Svar: Haha ja! ;D det är de enda skydden jag har i strl full och just nu måste hon ha skydd i hagen för annars så bara sparkar hon sig själv.. Haha :)
Malou Kastman

2012-07-13 @ 19:23:23
URL: http://korsningsponny.blogg.se
Postat av: Lina abrahamsson

Åh så tråkigt !
Vad kommer sprit säljas för ,för pris ?<3

Svar: Ja det är jättetråkigt.. :( hon ligger ute för 85 000:-, men priset är diskuterbart om rätt hem dyker upp :)
Malou Kastman

2012-07-13 @ 22:18:00
Postat av: Therese Jensen

Usch vad tråkigt! Hoppas inte det för allvarligt med henne och att allt löser sig!

Svar: Ja det känns riktigt surt.. vi får hoppas att det bara är att hon har sträckt sig illa eller något, ska försöka tänka positivt! Men är så sjukt nervös för att få reda på vad det kan vara..
Malou Kastman

2012-07-13 @ 22:46:25
Postat av: Emilia

En fundering i all välmening... Var hon inte halt när du först skulle få hem henne och sedan gick hon igenom besiktning för att va halt så fort du rider henne hemma?
Förstår att du är jätteglad för din nya häst, men jag hoppas att du har kontaktat säljaren för detta känns inte riktigt hundra i mina ögon...

Svar: jo så är det, dock har jag ju inte ridit henne mer än den gången jag satt på henne och kände att hon inte var ren, sedan dess har hon bara stått i hagen. Ja vi har kontakt med säljaren och vi ska försöka lösa detta på bästa sätt!
Malou Kastman

2012-07-13 @ 23:03:19
Postat av: Emilia

Det var ju bra :) Lycka till idag, håller tummarna att de hittar vad det är och att det inte är något allvarligt...

Svar: Ja det är skönt! så att inte säljaren bara försvinner när något sånt här händer, då blir man lite misstänksam ;p tack så mycket, ja det hoppas jag också..
Malou Kastman

2012-07-16 @ 08:05:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0