bättre sent än aldrig: le resultates!

Okej, snabbt och lätt, dagens resultat:
 
LB: Kanonfin ponny! Hon var helt med på noterna och hoppade av fint och flöt på bra, svängde inte allt för mycket i omhoppningen då det blir svårt med min balans eftersom jag är så lång.. Men vi gasade på en del och lyckades knipa en 6:e placering! Är himla nöjd då jag vet att ungefär hälften av de som var placerade tävlar med vinster och placeringar i MsvB-MsvA annars! Fråga mig inte vad de gjorde nere på LB-höjd...
 
LA: Om jag ska vara helt ärlig så trodde jag inte att vi skulle komma runt denna rundan. Precis innan jag skulle in på banan så skulle jag hoppa oxern en sista gång, så går hon av för tidigt och kraschlandar i den, får med sig bommarna och går ner på knä.... Kom på den igen och då vågade hon inte hoppa för hon blev rädd efter kraschen, great.. Fick sänkt den snabbt som attan och hoppat den, och upp igen på 1 m, hon hoppade men man kände på henne att hon backade av och inte riktigt vågade.
 
Aja, bara in på banan och hoppas på det bästa. Även fast det var en A:0:a så tog jag ut långa svängar och gasade inte på så mycket för att hon skulle få så bra förutsättningar som möjligt, ville inte svänga snävt och riskera att lägga henne taskigt när hon precis blivit rädd på framhoppningen. Men hon rullade på som ingenting och visade inte minsta lilla tvekan inne på banan, så det hela slutade med att vi blev 7:a av 23 startande! Dock var det bara 6 placerade.. Lite tråkigt men jag är mer än nöjd ändå eftersom att hon fixade det så bra trots att hon inte vågade hoppa mer på framhoppningen bara några minuter tidigare!
 
Här är en film med båda rundorna! Ni får dock ursäkta min mamma som alltid blir så fruktansvärt nervös på tävlingar att hon knappt kan hålla i kameran........
 

Kommentarer
Postat av: Henny - blogg om livet med olika hästar på nybyggd hästgård!

Grattis till placeringen! :D

Svar: Tack så mycket! :D
Malou Kastman

2012-07-31 @ 19:00:53
URL: http://hennyvinlof.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0