"Drömhästen"

Fick en förfrågan att beskriva min drömhäst, så here we go!

När det gäller utséendet så är min drömhäst antingen gråskimmel med tydliga ringar (såhär!) eller helt kritvit. Den ska ha ett uttrycksfullt huvud och snälla ögon, den ska vara mellan 165-170 cm i manken och vara sportig i modellen. Den ska ha en utstrålning som heter duga och vara väldigt bildskön! (;

Sto eller valack spelar ingen roll, den ska ha mycket egen motor men inte bli stark eller sticka iväg. Den ska ha bra gångarter (framförallt galoppen!!) och hoppa med mycket scoop. Den behöver varken vara tävlad högt eller mycket, men kapaciteten ska finnas där. Den ska vara ca 5-6 år gammal och inte helt färdigutbildad utan jag vill kunna forma den efter min ridning. Den ska även ha ett vackert namn!

Hm, undra om den finns där ute någonstans?!
Hur ser din drömhäst ut? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0