Måndagens ridpass

Igårkväll red jag Spirit i paddocken, och det gick bra. 

Överlag gick hon riktigt bra, avslappnad redan från början och det gjorde att jag kunde träna på att rida lite mer raka vägar, som vända rätt upp, snett igenom, följa fyrkantsspåret (förra ridpasset gjorde jag rörelser hela tiden och mycket serpentiner och volter). Gjorde många övergångar i alla gångarter och kunde ändå hålla henne lugn och avslappnad, blev även lite träning på halter. Kan alltså suméra att ridpasset var mycket lydnadsträning.
I galoppen var hon klart mer på hugget och springig, men fick snabbt henne lugn och hon gick otroligt bra i slutet av passet.

Kom precis och tänka på att det var sista gången jag red henne i paddocken igår..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0