upp och sen ner!

Idag har jag både suttit på min häst för allra första gången
och trillat av min häst för allra första gången.. HAHA! 
 
 
Läget är så att han har haft svamp precis där sadelgjorden ligger an och han är fortfarande öm i området runt omkring så jag vill inte lägga en sadel på honom och dra åt en sadelgjord förens han visar att han inte känner obehag lägre. MEN jag har ridabstinens och vill bara upp på hans rygg, sååååå jag drog slutsatsen att hoppa upp barbacka (; Ganska korkat egentligen, att hoppa upp på en 4-åring som jag aldrig har suttit på innan och som jag inte har någon aning om ifall han är riden barbacka på tidigare, haha!
Vi hann ta oss ett helt varv runt halva ridhuset innan han bestämde sig för att busa lite och drog till med ett litet bocksprång, och ja resten kan ni ju räkna ut själva.. Jag hamnade på halsen och det tyckte han var läskigt så han gjorde en tvärvändning och en halv sekund senare låg jag och asgarvade på marken, hahahha!
 
Men ja, ibland tänker man inte längre än näsan räcker..
Jag har iallafall fått sitta på min häst nu! :D

Kommentarer
Postat av: alex - xelaaa.blogg.se

Hahahahhah, som jag skrattade när jag läste det på fb och tänkte att du är fan helt galen xD <3

Supersnygg häst du köpt dig, blir nog kanonbra!! :DD
Glad för din skull - lycka till i framtiden!

Svar: lite spänning i vardagen bara.. ;) HAHAHA! jag skrattade ganska mycket själv kan jag säga! :D<3
Tack så mycket! Ja han är fiiiin :D Vi får hoppas på det bästa!!
Tack igen! :D
Malou Kastman

2012-12-16 @ 16:52:28
URL: http://xelaaa.blogg.se
Postat av: FRIDA ELMLUND

HAHAHAHA! Ni skulle ha filmat det...

Svar: det gjorde vi ;) HAHAHHA! dock kom det tyvärr inte med.. det är bara filmat rakt ner i ridhusunderlaget och så hör man mamma prata och småskratta och i bakgrunden hör man mig asgarva, haha! xD
Malou Kastman

2012-12-16 @ 16:59:21
URL: http://fridaelmlund.blogg.se
Postat av: Anonym

Hittade ju din blogg när jag letade släktingar till min lilla pojke och jag tycker det är så roligt att följa dina hästar att jag gastna här ;) Super fin kille du har fått tag på! :)

Svar: hehe jaha! :D Tack så mycket! ja han är fiiiin! :)
Malou Kastman

2012-12-16 @ 20:40:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0