full fart i helgen

 
Har inte haft tid eller ork för att uppdatera till er nu under helgen då det har varit full fräs hela tiden, har spenderat hela dagarna på klubben på Julahoppningarna från morgon till kväll och tiden jag har spenderat hemma har varit packandes eller sovandes, haha! Helgen har iallafall bjudit på mycket skratt och mycket gråt och jag är både glad och besviken.
 
Vi kan ju börja med Maddes och Spottis kanonrunda i LD+5 i lördags som resulterade i en 7:e placering! De fick några stora språng där S gick av lite tidigt men madde fixade det och höll sig kvar! De gasade inte på speciellt mycket i omhoppningen utan satsade på en lugn snygg runda men det räckte till placering ändå! Mina duktiga tjejer (;
 
Sen har vi ju dagens resultat som tyvärr inte är så mycket att hänga i julgranen.. Det gick lite spöken i hennes huvud idag kan jag tala om. Det började redan på framhoppningen där hon höll på och stanna och dumma sig, dock släppte det när vi kom in på banan där hon gjorde en kanonfin runda fram tills kombinationen i omhoppningen där jag snävade för mycket i svängen och la henne väldigt taskigt vilket resulterade i ett stopp.. (+ 2 tidsfel) Dock var det helt och hållet mitt fel! Ren ryttarmiss där. Efter det hoppade hon de sista hinderna lite lustigt men vi kom runt iallafall.
 
Därefter var det Dolly på tur! Där fick jag bokstavligt talat rida som ett (ursäkta ordvalet) jävla djur!! Fyfasen vad jag fick kämpa men runt kom vi med ett stopp och ett tidsfel i grunden! Tänk er att i somras stannade samma fläckiga häst ut sig i 3 av 4 starter och det var i LC, och idag tog vi oss runt en bana på 15 cm högre! Det kan inte ha sett snyggt ut men runt kom vi! Duktig häst (:
 
Sen var det dags, mitt livs allra sista ponnystart. En maxad LA och en riktigt teknisk SVÅR bana. På framhoppningen höll jag på att trilla av på varenda språng S gjorde så mycket överhoppade hon sig.. Och inne på banan så hoppade hon ettan, tvärnitade på tvåan som var ett helt vanligt räcke, hoppade på andra försöket, hoppade rakt igenom trean och drog typ alla bommarna med sig, gör precis samma sak på 4 A och nitar sen på 4 B och därmed blev vi uteslutna.. Jag var så fruktansvärt ledsen efter denna rundan för Spottis kändes inte alls som att hon var sitt rätta jag. Roligt att avsluta på detta viset ju.. Men får försöka bortse från detta och tänka på alla bra starter vi har gjort på de senaste tävlingarna! Tack för dessa tävlingsåren vi har haft tillsammans min fina prinsessa ♥
 

Kommentarer
Postat av: Sara

sv: jadå, låna på bara! :) Bilderna finns i större storlek på facebook om du ska ha till något annat än att lägga upp på bloggen

Svar: sparade ner dem från facebook, hehe :) tack!
Malou Kastman

2012-12-02 @ 23:15:06
URL: http://carlssonpataket.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0