dagen D

Dagen efter julafton, årets slappaste dag. Man är fortfarande proppmätt efter gårdagens mat och allt julgodis, jag sov till lite över 12 och är fortfarande allmänt slö..
 
Ska strax upp till min lilla rymmare som står inne idag också imed att han tog sig ut från hagen imorse.. haha! Det blåste väldigt mycket så han var väldigt spänd, även de andra hästarna var på tårna i sina hagar. Så mamma tänkte att hon skulle ge han lite hö sa han hade något att koncentrera sig på! Så hon hängde upp de undre trådarna i den översta och kröp under för att lägga in höet, sekunden efter krympte min häst till shettisstorlek och gjorde precis som mamma, han kröp under tråden fast på andra hållet.. HAHA! Smart häst måste jag säga! Han såg att mamma tog sig in på det viset så tänkte han väl att man borde komma ut på samma sätt! Mamma fick dock tag i honom och nu står han inne resten av dagen.. Försäkerhets skull (:
 
DOCK! dockdockdock..... Ska jag upp och rida honom o en stund!!! :D:D:D
Han fick springa lös med sadel i ridhuset igår och han visade inget som hellst obehag av sadelgjorden! Så nu är det minsann dags, jag kan inte hålla mig längre! :D

Kommentarer
Postat av: FRIDA ELMLUND

Har du döpt honom än? :D

Svar: Ja det har jag gjort! :D Neverending Glory blev det! Lite fjolligt men jag misstänker att han är lite smått gay för han står mellan ett brunstigt sto och en valack i boxen och han är mer intresserad av att stå och gosa med valacken än med stoet.. haha! Konstigt imed han var hingst så länge! Men det var kanske därför de kastrerade honom, han är lagd på fel håll (; hahaha! Hur som helst så kommer han iallafall kallas för Eddie :D
Malou Kastman

2012-12-25 @ 15:56:23
URL: http://fridaelmlund.blogg.se
Postat av: Liza

Gå gärna in oc läs mitt inlägg om vad jag tycker om spö och sporrar, http://hoppsadeln.blogspot.se/2012/12/sporrar-spo.html#comment-form

Sprid gärna vidare och en kommentar skulle inte sitta helt fel heller, alltid lika kul att få respons! :)

2012-12-26 @ 17:18:23
URL: http://hoppsadeln.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0