tävlingssugen!

Åh jag känner verkligen hur tävlingssuget börjar krypa fram nu, det gick ju så otroligt bra förra tävlingen vilket gör det hela ännu roligare! Egentligen så skulle jag tävlat till helgen, närmare bestämt på söndag. Vi skulle hoppat en LA och en LA+5 med Ackumulatorhoppning i Trolleholm, meeeeen så blev det tyvärr inte.
 
Spirit har inte gått så hårt den senaste veckan, mest vila och skritt då två hästar i stallet har varit febriga. Har varit jättenoga med att byta kläder mellan stallarna för att inte sprida sjukan och de andra hästarna går skilda från de som har varit sjuka, har även tempat S flera gånger dagligen med olika termometrar och alla visar samma, 37,7, vilket är hennes grundtemp. Så hon har ju inte visat minsta lilla tendens till att vara sjuk men jag vill ändå vara på den säkra sidan fall i fall hon har något litet virus som ligger och lurar, så hon har fått ta det lugnt och så blir det ju som jag sa ingen tävling i helgen.
 
Men de andra hästarna är nästan helt friska nu och eftersom att Spottis inte har visat något så ska hon börja få gå som vanligt nu, så taggar vi om för tävling nästa lördag istället! :D Då är det dags för DM (distriktsmästerskap) i hoppning, alltså Skånska Mästerskapen! Som faktiskt går av stapeln på hemmaplan, nära och bra (; hehe! Jag och Spirit ska vara med i både det individuella DM'et och i ÅPK's lag. Så i laget blir det samma gäng som vi var i finalen i div. 1, jag, Gisela och Therese! :D det kommer nog bli kanonbra, båda klasserna går i LA!
 
Laget! ↓
 
Och två bilder från förra årets DM!

Kommentarer
Postat av: Therése Björkman

Får damp på min "snygga" min.!:( ;)

Svar: tyst med dig thessan, den är söt! ;)
Malou Kastman

2012-08-15 @ 11:08:10
URL: http://karelin.blogg.se
Postat av: FRIDA ELMLUND

Vad kul! Är absolut bud på att åka dit och kolla :D

Svar: Ska bli jätteroligt! Ja det tycker jag du kan göra! :D hehe!
Malou Kastman

2012-08-15 @ 12:55:37
URL: http://fridaelmlund.blogg.se
Postat av: Maja

Vad är det för stövlar du har på bilderna, Malou? :)
/Maja

Svar: Det är ett par mountainhorse supreme high rider! :)
Malou Kastman

2012-08-15 @ 15:26:19
URL: http://brsmaja.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0