dagens sjukbesök

Nu äntligen har jag fått tid till att sätta mig vid datorn, idag har det inte varit en lugn stund och jag har inte ens hunnit med att äta. Så alldeles strax ska jag sätta mig ner och äta dagens första mål, haha! Men först tänkte jag berätta för er hur det har gått idag.
 
Vi började med att bedöva ärtbenet som sitter på baksidan av hästens carpus (framknät), väntade och lät det verka och sen gick vi ut och longerade, ingen skillnad. Alltså kan det inte sitta i benet eftersom vi nu har bedövat på alla de ställen som går att bedöva på.. Så Katja testade att behandla henne igen (andra behandlingen) med kiropraktik och sen gick vi ut i ridhuset och longerade, och hon svarade kanonbra på det och haltade inte!!
 
Då blev det konstaterat att det troligtvis sitter i halsen eller bogen eftersom det blev bättre med bahandling, så nu kommer Katja ut om några veckor igen och behandlar henne och så hoppas vi på att det bara går framåt! Det är så skönt att det är påväg på rätt håll nu, och det bästa av allt är att jag får börja skritta uppsuttet!!! Jag ska äntligen få sitta på min häst igen :D
 
Glad tjej over here!!!!!

Kommentarer
Postat av: Julia Eriksson

Åh vad kul! :D

Svar: ja, superkul!! :D
Malou Kastman

2012-08-21 @ 06:34:08
URL: http://juliaerikssson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0