nylonkärnor & dragkedjor

Godkväll kära vänner, uppdateringen har verkligen legat på noll idag vilket sucks!
Jag har spenderat största delen av dagen i skolan, närmare bestämt till klockan fyra. Spirit fick vila då vi har varit iväg och handlat mat och lite sånna småsaker under dagen, mamma köpte även ett par nya stigläder till mig vilket var ruskigt välbehövligt! Det blev ett par i tunnt läder med nylonkärna så det inte töjer sig, hade ett par såna innan men de är så välanvända så lädret har gått sönder i mittpartiet vilket gör att nylonet blottar sig och ligger närmast mina stövlar vilket ger fula märken, inte okej med mina nya stövlar!

På tal om stövlar så gick mina Pioneer (mina förra tävlingsstövlar som jag nu använder som hemmastövlar då de har blivit för korta i benen för mig, inte snyggt!) sönder.. Det är den där omtalade dragkedjan som på mina stövlar redan har gått sönder ca 5-6 gånger tidigare, de pallade inte trycket på träningen igår..
Aja, det är ju egentligen inte gjorda för att användas mer än på tävling pga den tunna dragkedjan. De säger dom tillochmed i affären när man köper dom, de rekomenderar en bara att ha de på sig under ritten, inte ens när man går banan borde man ha dem säger de!

Får se om vi tar dem till skomakaren för lagning igen eller om jag köper mig ett par nya skor+chaps istället, det kanske man tjänar på i längden med tanke på att risken finns att stövlarna går sönder igen.. Jaja, det får tiden utvisa! För tillfället är det iallafall:

R.I.P
pioneer. ♥


Kommentarer
Postat av: alex - xelaaa.blogg.se

Fattar inte :o mina har jag använt varje dag i 1½ år och ridit i snitt 15 hästar om dagen - VARJE DAG och mina är fortfarande hela och har aldrig gått sönder :o Visst, lite slitna, men fortfarande hela xD Antar att jag har tur...

2011-09-15 @ 22:51:01
URL: http://xelaaa.blogg.se/
Postat av: Gaia

Hi from Italy

visit our horseblog: www.iconadeironchi.blogspot.com

stay in touch also on facebook: http://www.facebook.com/pages/IDR/133709530041269

see you soon

2011-09-16 @ 10:21:02
URL: http://wwwww.iconadeironchi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0