dags att trimma pälsen

Idag är det dags för Spirit att rakas! Hon har fått himla tjock päls nu och blir svettig för typ ingenting.. Men jag har ändrat mig lite, HÄR hittar ni inlägget där jag skrev hur jag hade tänkt klippa henne, ändringarna är att jag kör på en helklippning nu första rundan, jaktklippning andra gången jag klipper henne och sen helklipper jag igen när jag kommer hem i Februari.

Anledningen till detta är att det för tillfället inte är så kallt så det spelar inte så stor roll om hon är rakad över ryggen för nu är hon ju ändå i full gång, och sen kommer den oklippta pälsen bli helt makalöst lång (vilket den redan börjar bli..) och då kommer det ta så lång tid för henne att torka, så den kan lika bra vara lite halvlång istället! Sen är det ju inte så snyggt när det är så stor skillnad på pälsen.. (;

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0