3. Det här behöver jag träna mer på

Jag behöver träna mer på min handställning, jag lägger/tippar väldigt gärna handen så jag har handryggen uppåt istället för tummen, ajabaja! Sen har jag också en tendens till att få för långa tyglar så jag får handen i magen och måste vinkla handlederna för att ta tygeltag.. Men det kan bero på att jag har gummityglar och så fort Spottis blir svettig så blir dom jättehala!, usch detta är nog det som jag verkligen måste skärpa till mig med mest!

Här nedan ser ni ett "bra" exempel på hur det brukar se ut..

Något jag även måste bli bättre på är min hållning när jag rider, jag lutar mig väldigt gärna framåt av förklarliga skäl. Spirit hade och har fortfarande (dock inte lika mycket) en tendens till att stegra så fort hon inte förstår vad man menar, och därför blev det (tyvärr) naturligt för mig att alltid sitta lite framåtlutad för att vara berädd på att där kan komma en stegring.. Dock har det blivit mycket bättre nu!

Sen även min blick när jag rider vanligt hemma, jag tittar gärna hellre ner på hästen än dit jag ska.. Detta har jag dock inga problem med när jag är på hopptävling, då har jag alltid full fokus framåt och på nästa hinder, men när jag rider hemma, dååå är blicken i backen..

Har ni läsare något speciellt som ni måste träna på när det gäller er ridning? :)

Kommentarer
Postat av: Emma

blicken och ryggen, hade en ridlärare som bara sa till någon gång ibland om man lutade sig framåt vilket gör att jag är framåtlutad fortfarande ibland..

ett tips rid med ett hoppspö i händerna så kan man inte vinkla dom :) (hoppas du förstår vad jag menar)

2011-09-20 @ 10:31:13
URL: http://ponnyheart.blogg.se/
Postat av: Tilia

jag måste träna på min sits för jag lixom sjunker ihop, men det beror nog på att jag har en usel hållning annars också haha :p sen sitter jag jättefult när jag rider med väst men det är nog bara för att min väst har en sådan usel passform ;)

2011-09-20 @ 18:40:17
URL: http://upgrademe.blogg.se/
Postat av: ylva

jättefin ponny!! lite lik min haha ;)

2011-09-22 @ 14:32:32
URL: http://ylvaaek.blogg.se/
Postat av: Olivia Gustavsson

din häst är så fin! :)

2011-09-23 @ 22:10:39
URL: http://oliiviiagustavsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0