angående kavaj

Idag var vi borta och pratade med överdommaren om vilka regler som gällde med kavaj.
För i TR står det att man måste ha kavaj from. regional tävling och uppåt..

"Ryttaren får bära långarmad tröja eller skjorta på vilken tävlingsnivå som helst
OM man bär säkerhetsvästen utanpå tröjan/skjortan"
/Överdommaren

Alltså är det inte tvång på kavaj på regional tävling och uppåt (vilket jag trodde innan).
Det stod tydligen på ett annat ställe i TR om detta. Personligen tycker jag att det är bra
för det är betydligt skönare att tävla i tröja, dock är det snyggare med kavaj. (;

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Jag hatar kavaj :p Haha!

Jag fick en tillsägelse sist vi var på hopptävling om att jag skulle ha krage på min tröja, men det hittade vi inget om i TR... Bara att den ska vara långärmad.

2011-05-23 @ 08:13:23
URL: http://skeckryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0