Utvärdering tävlingsplats: BÅSTAD RF

Nu drar jag igång den nya kategorin!
Jag tänkte att det kan ju vara kul att bläddra tillbaka och se vad man tyckte om de olika tävlingsplatserna
så vet man om det är värt att åka dit igen! ;)


Parkeringen var bra och ganska stor, dock väldigt långt ifrån tävlingsbanan!
Tråkigt eftersom då hör man inte vad de säger i högtalarna ändan dit bort..

Framridningen var av gummiunderlag, bra eftersom det inte fryser! dock var den väldigt
djup så man kunde inte rida fram för länge för det blev så tungt.

Framhoppningen gillade jag! ridhuset var stort och ljust och det blev inga problem med att få plats.
Vissa har så små framhoppningar att man nästan blir rädd asså! :o
De hade dock kunnat sätta in ett kryss där inne också så man slipper hoppa fram på det lilla utomhus.

Collectingringen var ingen jätte hit, det var en smal lång "korridor" med grepar och massa andra
saker som kan bli farliga ifall hästen skulle bli rädd och slänga sig, eftersom det är så smalt så har
den ju typ ingenstans att ta vägen!

Tävlingsbanan var stor och väldigt upplyst, ridhuset kunde varit lite bredare men annars var det jätte fräsht!
Lite djupt underlag precis vid kortsidorna men det är sånt man får ta.

Hinderna
var lite tråkiga, men de brukar ju inte dra till med sina flashigaste hinder när det är lokal eftersom det ska ju vara lite lättare. men annars var de väldigt fina, alla var i fina klara färger och såg inte slitna ut!

Priserna
var både roliga och lite mindre roliga, rosetterna är efter den "vanliga" mallen och det är ju lite tråkigt.. Jag tycker att det är fräckt med lite annorlunda rosetter! Plaketterna är därimot roligare, de såg inte ut som alla andra, blåa och hästskoformade, haha! och sen så hade de spön, schabrak och sånt som hederspriser.

Maten fick jag aldrig chansen att prova eftersom jag och mamma hade med oss kycklingsallad, men vad jag såg så såg det ut som de hade ganska stort utbud på maten för alla gick runt med olika mat, men de kanske också hade med sig egen? vad vet jag!

Läktaren var väldigt bra tyckte jag, den var snygg och fräsh men hade dock lite höga "trappsteg" (bänkraderna) inte så skönt att ta sig upp och ner för dom med mina onda knän! :(

Funktionärerna
var mest massa småungar som sprang runt och var i vägen, haha!

Sammanfattningsvis
så har det varit en rolig dag!
Lite synd bara med banmissen i LC'n..

Tävlingsplats:
3 av 5.


Kommentarer
Postat av: Sätilaryttaren Emma

sv; ja men verklige, alltid något positivt :)

2011-03-20 @ 14:03:09
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/
Postat av: isabella

Gilla denna kategorin, har också tänkt på att ha en sån och tyckte din bev så bra, så kanske härmar dig nån gång ;)

2011-03-20 @ 20:38:04
URL: http://ihb.blogg.se/
Postat av: malin petersson

mycket gilla kategorin, fortsätt med fler

2011-03-21 @ 15:24:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0