Båstad 19/3.

Tillbaka från tävlingen nu, minst sagt mystisk dag..
Tänkte att jag slänger upp resultaten med en gång!

LC: Ute.
Banorna vad liiite väl avancerade för att vara på lokal nivå tyckte jag faktiskt..
De var inte jättesvåra men ändå lite mer regional nivå, inga problem för min ponny iallafall.
Hon var superfin på hinder och kom perfekt på vartenda ett av dom!
Hoppar grunden felfritt och kommer på omhoppningen och hade superbra tid, sen helt plötsligt säger
dom i högtalarna att jag är utesluten :o då hade jag tydligen inte ridit igenom målgången..
Jag trodde att jag hade ridit igenom den så då satte jag fart och svängde innanför ett hinder
så jag skulle få bättre tid men då var man tydligen tvungen att rida runt det hindret för där var målgången
men nästan alla trodde ju att målgången var innan för där stod också målstolpar (som inte borde stått där)
så nästan alla trodde att det var målet..

De hade satt målstolparna helmysko!
Men det var inte bara jag, det var drygt 8 till som gjorde precis samma sak!
Sen de som fick fel i grunden avbröt ritterna efter de stolparna så i princip alla trodde
att det var målgången så det var därför allt blev så fel..
Tråkigt när det gick så bra!

LB: 4 fel.
Hon var jättefin i denna klassen också!
Vi fick dock ett riktigt retligt pet på 2:an, ett räcke som kom ca 2 galoppsprång från väggen och hon hade fel galopp så tryckte jag till henne så hon skulle byta men eftersom det var så tight fram till hindret så han hon bara byta med frambenen innan hon var tvungen att hoppa av, så vi fick med oss den bommen tyvärr..
Men hon var superfin på resten av hindrena, så jag är nöjd!

Nellie åkte med oss idag så Spottis och Diddi fick åka samma transport, och Nellie's valpis Leo var med! så söt är han..

Kommentarer
Postat av: Louice

kommer de film?

2011-03-19 @ 18:40:56
URL: http://louice.pankz.se
Postat av: Sätilaryttaren Emma

sv; varsågod!

Synd att det inte gick så bra =/ men man lär ju sig av det ;)

2011-03-19 @ 21:37:29
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/
Postat av: L&E - Tävlingsryttarnaa - Från botten till toppen!

Tråkigt att man missar sånt, men då har du ju lärt dig de tills nästa gång :) Bättre lycka nästa gång :)

2011-03-19 @ 22:33:08
URL: http://tavlingsryttarnaa.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Naww, vilken gullig hund! :)

2011-03-22 @ 14:50:01
URL: http://dailyhorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0