SYSTEMKAMERA.


Nu har jag bestämt mig och en sån här ska verkligen bli mitt nästa köp i livet!
Har tittat runder lite bland tester och sånt och denna verkar vara helt
i min smak! Inte alltför avancerad (då jag aldrig orkar läsa manualen, haha!)
och inte heller alltför dyr för min lilla plånbok.
Vet även lite hur Nikon fungerar sedan innan så det är ett +!

Priset varierade ganska så mycket, på vissa ställen var det inte så farligt och på
vissa ställen var den ganska så dyr!
På ELGIGANTEN kostade den 4500:- och det var nog det billigaste jag hittade.
Har dock bara ca 3500:- själv så får försöka fjäska med mamma om hon kan betala resten
annars så får jag vänta en månad till för då rullar nya pengar in på kontot.

Någon som har den eller vet om den är bra?

Nikon D3100.



Kommentarer
Postat av: Karolin

Jag skulle avråda dig att köpa denna kamera om du är en sån som inte orkar läsa manualen,. egentligen skulle jag avråda dig att ens köpa en systemkamera då,. men om det är en systemkamera du vill ha så ger jag dig rådet att läsa igenom manualen, minst tre gånger. för ska du bara fotografera på läget AUTO så är det likabra att köpa en riktigt bra vanlig digitalkamera istället. för sålänge man inte vet vad blädartal, bländaröppning, slutartid, ISOtal, vitbalans osv är & man inte vet vad M, P, AV osv betyder så har man ingen nytta utav en systemkamera. vill du ha hjälp med att hitta en bra didigtalkamera så maila mig eller något så hjälper jag dig gärna :) men vill du gärna ha en systemkamera ska jag ju inte hindra dig såklart, tänkte bara ge dig lite råd :) för det finns riktigt bra digitalkameror också, för dem som inte riktigt orkar lära sig hela systemkameran, då det tar en del tid :) take care :)

2011-01-04 @ 15:56:38
URL: http://josei.blogg.se/
Postat av: isabella björkman

SV: Trolleholm, Sveland cup :)

2011-01-04 @ 18:57:55
URL: http://ihb.blogg.se/
Postat av: FRIDA ELMLUND

Jag tycker inte heller om manualer och sånt, mest för att de nästintill idiotförklarar en med typ "1. ta upp kameran ur lådan. 2. ta upp batteriet ur lådan. 3. sätt i batteriet (för att se hur det ska sitta, se sidan 1849898439) 4 slå på..." haha jag pallar inte sånt xD

Hur som helst är jag i stort sett självlärd, har helt enkelt testat mig fram i kombination med att jag läst lite då och då på internet och lärt mig med tiden.

Leta upp proffsrecensioner och läs mycket om den, ta tid på dig innan du bestämmer dig så du får den du vill ha och leta gärna upp bilder som är tagna med kameran så ser du om det är något för dig, även om det är fotografen som gör bilden och inte kameran ;)

Haha nu skrev jag långt men hoppas du orkar läsa ;)

2011-01-05 @ 20:59:29
URL: http://fridaelmlund.weebly.com
Postat av: ellen

personligen, skulle jag rekommendera nikon D3000, då jag själv har en sådan och tycker den är otroligt bra! :)

2011-01-05 @ 23:02:21
URL: http://pyyyrtel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0