JULSHOW 2011

Så! nu är jag äntligen hemma från en lång dag på ÅPK, puuh.
Dagen har varit fartfylld och mycket rolig. Massor med bilder och filmer är påväg upp!

Jag kan ju börja med att berätta hur det har gått!

Stafetthoppningen
gick kalas, både Spottis och Silas skötte sig utmärkt!
Detta ledde till en trejdeplats av 10 lag, inte så illa faktiskt! Vi hoppade även högre än de som kom 1:a och 2:a då de var b & c-ponnyer och vi var c & d (man hoppar LD-höjd för den största ponnyn i laget), vi alla tre lyckades också pricka in rätt bra så alla red på samma sekund, det var bara hundradelar som skilde oss åt! (;

Höjdhoppningen gick också helt kanon! Mitt lilla hjärta skötte sig utmärkt och vi lyckades knipa en andraplats bland vi 5 som var med. Man hade bara 1 misslyckande på sig (rivning eller vägran) sen var man ute. Vi var 1 b-ponny, 3 c-ponnyer och 1 d-ponny. Först åkte b-ponnyn ut på 90 cm (LA, vägran) sen åkte båda de andra c-ponnyerna ut på 100 cm (LA, rivning och vägran).

Men Spottis tog sig över både 100 cm & 110 cm (LA & MsvB), likaså gjorde d-ponnyn så det var bara vi två kvar. De höjde upp till 120 cm (MsvA) och där fick vi ett ruskigt irriterande nedslag, hon bara precis snuddade bommen med bakbenet och med min vanliga otur så trillade den.. de höjde upp till 130 cm (MsvA) för d-ponnyn och hon klarade det, så de vann! Stort grattis! Jag är supernöjd över andraplatsen och Spirit var jätteduktig! :D

Gymkhanan därimot var katastrof, HAHA! vi var två lag med 4 hästar i vardera och alla var helgalna.. Vi vann 3 grenar var så det blev ju oavgjort, alltså delad förstaplats!

Todde att höjdhoppningen skulle vara först ett litet kryss och sen själva höjdhoppningshindret, men så var det inte utan det var bara enkelhinder, vilket gjorde det betydligt svårare ifall man nu skulle komma fel..
90 cm (LB)

100 cm (LA)

110 cm (MsvB) kaninhopp, haha!

120 cm (MsvA)

prisutdelning! lite tråkigt att man bara fick vit/röd rosett.. ville ju haft en blå! (;


ååh, jädra galenpanna! -.-

Gymkhanan!
I Laget red:
Madde och Musse

Nellie och Diddi

jag och Spirit

Josse och Silas (bilden får josse stå för, hittade ingen på dem båda!)


Här kommer ett lilet ihopklipp med filmer från stafetthoppningen och gymkhanan (filmerna från höjdhoppningen kommer senare i veckan). och jag kan säga att detta bjuder jag verkligen på! Jag kommer nästan vakren av eller på min ponny för hon var så taggad.. haha!

Folk verkade iallafall ha mycket roligt, de skrattade ganska rejät åt mig och mina kommentarer under de olika grenarna! xd som t.ex. i det andra klippet från gymkhanan, först kommer jag knappt av för Spottis springer iväg och sen kommer jag knappt upp för jag fastnar med mitt ben i bakvalvet, efter det så lyckas jag inte lämna över spöt till Josse heller, haha!

Sen i det tredje klippet, det när vi skulle rida med en mugg vatten. Först trodde alla att Nellie drack av vattnet, men hon tog det i munnen för att det inte skulle bli lika mycket att spilla, dock spillde hon ut allt.. haha! så när jag rider och upptäcker att där inte är något vatten i muggen så vänder jag uppochner på den och säger: "meeeen, det är ju inget vatten i den!" och sen börjar alla på läktaren asgarva.. haha! aja, man får bjuda på sig själv ibland!
Nöjda och glada åkte vi hem med två rosetter, en plakett, två påsar skumtomtar och en chokladtomte!

Kommentarer
Postat av: Louise

Jätte synd att du rev du har alldid sån otur! Men du har verkligen en super ponny! :D

2011-12-12 @ 10:01:12
URL: http://ponniryttaren.bloggplatsen.se
Postat av: Louise

Haha, aa men det var kul :D

Jag trodde också att det var ett kryss innan, o jag skulle inte hoppat högre än det hindret. Det var nästan så jag ville avbryta, men men.. :D

Vet du om Josse kanske kan skicka bilder? Eller vill hon ha betalt för det? :)

2011-12-13 @ 15:02:58
URL: http://ponniryttaren.bloggplatsen.se
Postat av: Louise

Ja va kul :D Tack!!



[email protected]

2011-12-13 @ 15:51:27
URL: http://ponniryttaren.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0