FÖRSTA UTMANINGEN!


Egentligen hade jag inte tänkt göra denna utmaningen idag utan jag tänkte ta dem i den ordning de kom, först ut var hoppa en liten bana utan träns med endast halsrem, andra var att jag skulle sitta bakochfram och rida i alla gångarter och detta var den tredje utmaningen.

Den första gjorde vi inte idag för att vi orkade inte plocka fram så många hinder, hehe! ^^
Så vi skulle då göra utmaning nummer två, men jag ändrade mig så fort jag satt upp på fel håll.. Jag har lite för känslig ponny för att göra den utmaningen så hon flög ju i luften så fort vi började skritta för hon kände att jag satt konstigt, så jag hoppade av illa kvickt innan något allvarligt hände! haha.. Så då fick det bli nummer tre!

Vi hoppade 1,20 cm barbacka, dock ser det inte så stort ut på grund av våra mini-bommar!
Spottis tyckte verkligen att det var roligt idag, vi bara busade & hade kul.
Hon hade lätt klarat av att vi höjt några hål till men jag ville inte pressa henne för mycket eftersom hon har haft en väldigt lugn vecka & när man hoppar barbacka så blir det ju en stöt i hennes rygg varje gång jag landar på henne efter hindret så ville inte hoppa för mycket, hoppade kanske sammanlagt 7 språng utöver uppvärmningshoppningen!

ser ni så mörk hon har börjat bli?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0