storhäst

Jag är så fruktansvärt sugen på storhäst just nu, satt och bläddrade igenom hela hästnet igår kändes det som!
Tror dock att jag måste testa rida storhäst några fler gånger innan jag ger mig ut och provrider, kommer ihåg när jag fick testa rida Louice's häst Othello för et tag sen, herregud säger jag bara! Kände mig som en nybörjare.. Från att aldrig ha ridit storhäst innan (förutom Cappe, men han är bara 1,52) till att komma upp på Otto som är närmare 1,80 är en ganska rejäl skillnad på hur man måste rida & det var en stor omställning, inte minst när vi hoppade lite småhinder, mina stigbyglar flög hejvilt imellanåt eftersom det är sån skillnad på sprången också, haha!

Jag är så fastlåst vid Spottis nu, hon är liksom den enda jag rider dag ut och dag in och därför rider jag på ett och samma sätt hela tiden, och sen när man då kommer upp på en annan häst så blir det sån skillnad eftersom man är så van att rida på ett och samma sätt eftersom att det är så sin egen häst fungerar.
Slutsats: jag behöver komma ut och rida fler hästar!






Kommentarer
Postat av: Rebecca - VINN HANSBO SCHABRAK!

Storhäst är verkligen en helt annan sak, ville inte ha storhäst innan, men nu efter jag börjat rida storhäst så är det ganska kul faktiskt :)

2011-04-22 @ 15:20:46
URL: http://ridersjumping.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0